Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Niclas Bernhardsson - 7 juli 2015 22:02

Tisdag och klubbträning. Och jag kollade snabbt i träningsschemat och det stod tidsintervaller och samma för alla grupper men förstås olika många. Fasicken vad roligt och jag reagerade inte på att jag kollade lite för fort. Jag tänkte att det var 1 minuts ståvila men tanken var egentligen att det skulle vara ganska tuff joggvila på en minut mellan intervallerna. Men det hade jag glömt bort och när jag sedan blev påmind om det på banan så hade många redan ställt in sig på ståvila. Och det spelade inte så jättestor roll just idag. När jag och Ullis kommer fram till banan så är redan Rainy och sen är Sandis där igen. Hon verkar sugen på att komma tillbaka och det är kul. Och hon är förstås varmt välkommen. Sen kommer Jimpan och Flaken joggandes och strax därefter familjen Rydholm som var tillbaka från semestern i Grekland.

Lite lätt uppjogg på fyra varv på banan och sedan lite stretch innan det var dags för löpskolning. Sen var det då dags och jag funderade på fyraminutersfart men det var kanske att spänna bågen för högt men varför inte testa. Och så var vi igång och Rydholmaren drar iväg lite men snart nog har jag stabiliserat avståndet och det ökar endast marginellt och jag håller i stort sen avståndet. Och bakom mig lägger sig Sandis eller kanske på sidan i början. Men hon ser lite stum ut och spänner sig lite. Sen i slutet av första intervallen tappar hon och jag märker att Jimpan är nära. Och han ser ganska pigg ut, iaf i jämförelse med mig. Första intervallen gå i 4.07-fart och jag har verkligen vaknat. Ganska bryskt. Fasen, det här blir jobbigt och jag känner mig spänd i baksidorna. Men jag kämpar på med andra och Sandis tappar och Jimpan kommer nog lite närmare. Nu går det faktiskt lite snabbare och det är skönt att steget funkar men hur länge? 4.03 nu. Fart alltså. Och jag pratar lite med Jimpan som är ikapp. Så drar vi igång igen och jag är grymt segstartad och han får några meter direkt. Och han verkar vilja komma ikapp Rydholmaren. Och Ullis och Rydholmskan gör varandra sällskap. Så nu ser jag Jimpan hyfsat snabbt glida ifrån mig, kanske lite för snabbt. Nåja, jag håller det hyfsat nära iaf och håller faktiskt 4.04-fart fast jag är sliten. Inget snack om saken. Men hur länge orkar jag... Så dras det igång igen och nu börjar det bli omöjligt att hålla farten men jag kämpar på. Och baksidorna blev alltmer stela. Och flåset!! Ja, jisses! Man kunde tro att det var en maskin som kom när jag andades. Jag stapplade i mål och fick 4.13-fart Fortfarande ingen katastrof men orken och kroppen sade ifrån. När jag skulle iväg på den femte intervallen så bröt jag ganska snabbt och jag ser att även Ullis gjort detsamma. Men igen av oss är missnöjd då vi hade bra fart tills vi fick bryta och vi tränar ändå ganska mycket nu. Så det blev lite nedjogg innan vi avslutade. Många imponerade och det är kul. En ny kille kom och sprang men han sprang inte med oss men jag pratade lite lätt om klubben så får vi se om han kommer och provar att springa med oss.

Av Niclas Bernhardsson - 7 juli 2015 08:15

Morgonträning och Ni som brukar läsa min blogg finner det det säkert bekant då vi kör typ samma morgonpass hela veckan och det är typ samma visa idag. Men idag var det segt som attan direkt vid start och vi började med att springa 10 minuter på bandet eller det blev det iaf för jag försökte avbryta efter några minuter och ville byta till Crosstrainer då det var så stumt och stelt men Ullis var hård som som sten. Givetvis kunde jag byta om jag ville men Ullis fick mig på andra tankar så det var bara att bita i. Jag satte bandet på 12 km/h och bara hängde på. Inget svårt alls egentligen mer än att det var segt och stumt. Men till slut så var det löpningen över och vi gick in i viktrummet och drog igång övningarna. Men nu var man varm så det gick bättre och det var alltså 3 övningar två gånger och 15 reps i varje övning. Sen tillbaka till bandet och nu satte jag det på 14 km/h och även det kändes ganska behagligt men förstås lite mer svettigt. Bra steg och jag fick lite lust att öka farten men jag nöjde mig med farten och 10 minuter gick hyfsat fort. Sen in i viktrummet igen och återigen 3 övningar 2 gånger och sedan igen tre nya övningar två gånger. Med övningar som tricepspress, knäböj (både breda och smal), rumplyft, sidorotering, axelpress, plankan och lyfta upp höften. Bra och svettigt pass och jag triggas av Ullis som är grym! Bra coach och fin att titta på! ;-) Men det gäller bara mig! *grr* :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards