Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Niclas Bernhardsson - 9 juli 2015 12:15

Klubbträning och backar stod på schemat men Ullis och jag har ju fokus i första hand på Ironman om en dryg månad. Så vi ville komma igång lite tidigare med löpningen och slängde i oss maten och bytte om. Jag lämnade in min väska på badhuset och så drog vi igång. Vi bestämde oss för att dra förbi lilla Väsby och sen vidare bort mot och runt Häradsvallen och tillbaka. Det blev närmare 7 km och när vi kom fram så var det visst precis på håret. Där stod Flaken, Lindblommaren och Hamlet och väntade. Och klockan var typ en minut i. Nice! Så efter några minuter var vi igång igen men det kändes som det var lite segt på slutet, då vi närmade oss Safiren. Men nu pratade jag för fullt med Hamlet och märkte väl inte att jag var så trött. Och när uppjoggen var nästan slut så känner jag dock att jag är ruggigt trött. Men jag vill inte tjata om det eftersom det kan ta ned humöret på de andra. Vi kör lite lättare löpskolning och sen är det dags för långa backar. Ullis känner sig rätt nöjd och joggar hemåt och jag väljer att jogga lite i backen istället och inte ändå upp. Jag passar på att springa lite bakom Flaken och hejar på honom istället. Det går riktigt segt för mig men efter några vändor så verkar jag ha piggnat på mig och kör hårt på en och ända upp. Jag får 1.37 på den och det är helt okey. Men sen tar jag det lugnare igen och joggar på platten istället tills de är färdiga. På nedjoggen sen så är jag redigt slut och viker av mot Safiren och tar en dusch och bastu isället! :-0 Det blev 16,25 km och totalt med löpning idag lite över 2 mil. 

Av Niclas Bernhardsson - 9 juli 2015 08:15

Fjärde dagen på Ullis och min egna Fitnessfight och det börjar helt klart ta emot lite. Men lite lugnare träning igår kväll så batterierna var lite mer fyllda kanske. Jag började med löpband igen och satte bandet på 12 km/h och motstod reflexerna att höja då kroppen ville mer. Så 10 minuter och 2 km. Sen in till viktrummet igen och fram med mattorna och bara sätta igång. Liggandes på golvet och raka armar med vikt över huvudet. Jag har alltid undrat om det inte är någon som tappat vikten i huvudet någon gång och vad som händer då.... Nåja, jag höll säkert i vikten och jag kör på 8 kg-hantlar hela tiden. Sen upp och kör smala benböj och då håller jag bägge hantlarna så jag får lite extra vikt. 15 reps som vanligt. Sen till plankan i 45 sekunder. Och bra tempo mellan övningarna och vi upprepade övningarna igen innan vi gick in till löpbanden igen. Och nu satte jag bra fart direkt. Jag började med 14,5 km/h i fem minuter och sen 2,5 minuter i 15 km/h. Då ökade jag till 15,5 km/h i 1,5 minut och avslutade i 16 km/h. Känns ändå som det fanns mer att ge men vänster baksida känns som den ligger och lurar så jag håller mig lite i skinnet och får inte slarva med stretchen. Nu började svetten komma ordentligt och in till viktrummet igen. Vi ligger mitt på golvet mellan alla Easy line-maskiner och en kille skulle köra maskinerna så vi försökte hålla oss undan så mycket som möjligt. Och vi kör liggande tricepspress, jag med mina 8 kg-hantlar och det är tungt. 15 stycken är jobbigt. Vidare upp till bred benböj och hantlarna följer med. Direkt ned i plankan och sen upprepar vi övningarna. När det är gjort så är det tre andra övningar och det är axelpress och sen liggande höftlyft som säkert ser lite suspekt ut och avslutande liggande sidorotering. Och upprepa igen. Bra pass! Grymt svettigt! Vi avslutade med ordentlig stretch. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards