Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Niclas Bernhardsson - 10 juli 2015 16:00

Ja, jag brukar ju mestadels bara blogga om träning nuförtiden men även om stora händelser i mitt liv och det var det idag! Ullis och jag hade idag varit tillsammans i 24 år! För er yngre så låter det säkert som en väldigt lång tid och det är ju det ju också men heller ingen uppoffring på något sätt. Är man lycklig så är man och tiden verkar rinna iväg. Men idag så firade vi inget särskilt men hade väl tänkt att åka iväg och se på Bio och jag har ju blivit förtjust i Kjell Bergkvist och tänkte att "Prästen i Paradiset" kunde vara något. Men tiden rann iväg på dagen också och jag ville få till lite simning och tjatade på Ullis men hon ville vila men jag kunde ju gå. Så jag sprang iväg i full fart och tänkte att ett kort pass är ju bättre än inget. På parkeringen var det sjukt mycket bilar och när jag kikar in mot bassängen så är det grymt mycket folk och barnen verkar välla över lite på motionsbanorna. Hmm, nåja! Det blir ju bra träning om jag ändå tänkt vara lite längre fram i fältet i år på Ironman, tänkte jag! ;-) Jag gör mig iordning och kommer ut och det är då lite mindre folk som motionssimmar, tror det bara var tre stycken, varav en som crawlar. Han stannar vid varje längd så jag kör samma princip så vi kommer i fas. Men jag klipper in från min träningscenter, på nätet:

"Lite snabb simning innan maten.
Det började direkt med att jag simmade in i en liten flicka som skulle gena över motionsbanorna! :-0 Men hon blev mest rädd att jag skulle bli arg, stackarn. Sen crawlade jag hela tiden och vilade typ 5-10 sekunder på varje bassängkant tills jag kom till den 16:e längden och då körde jag på och det lossnade helt plötsligt och jag stannade på förutbestämda 20 längder. Jag är bara osäker på om jag vilade på den 16:e längden eller om det blev från den 15:e jag körde på. YES! Det känns som det är hur nära som helst tills jag knäcker koden helt. Och jag har alltid lättare utomhus än i bassäng då de korta sträckorna gör att jag förivrar mig."

Ja, jag blev överlycklig och kunde inte hålla mig utan ringde hem till Ullis som dock inte verkade förstå min lycka riktigt. Eller så hade hon slumrat till lite på soffan. He he, jag kanske också överreagerade men ett bra steg framåt och jag tyckte det kändes bättre i luftrören nu också då jag fortsatte blåsa ut i näsan en bit över vattnet, det gjorde nog att det inte blev lika mycket irriterande vatten i gångarna.

Väl framme så blev det gott käk och jag var sugen på fläskkarré men Ullis hade köpt lite finare köttbitar till sig själv och barnen. Jag vet inte varför jag är så förtjust i karré men gott är det! Sen kollade vi in bioprogrammet och vi valde alltså Prästen i Paradiset och det var inte svårt att hitta platser så jag bokade. Väl framme så går vi in när det är 5 minuter kvar och det sitter endast 2 par! Ha ha, vad är det här? Och filmen startade och det blir inte fler, snacka om flopp. Och filmen var faktiskt ingen höjdare men lite av en feelgood-film. Man kunde le lite grand åt eländet och de små ljusglimtarna i filmen. Men någon guldbagge blir det inte på långa vägar. 2 stjärnor får den av mig då den ändå var sevärd. Lite lätt lagom att slappa till.

Av Niclas Bernhardsson - 10 juli 2015 08:15

Ja, herregud vad hände? Riktigt trött från gårdagen och jag gick även till sängs först av alla. Vanligtvis är det jag som går och ser till att allt är stängt innan jag går och lägger mig. Men jag sov oroligt och var riktigt trött och orkeslös. Och när jag skulle upp så var jag så stel så jag kunde knappt gå utan fick stretcha först. Drog i mig lite kräm och försökte somna om. Sen tycker jag att jag hör någonting och tänker först att det inte är något. Men asch då! Det kan ju vara något så jag masar mig upp och när jag går runt och kikar ut så kommer jag till en altandörr och den är olåst. Hmm, inte bra. Sen går jag vidare och går ned mot ytterdörren och även den är olåst! :-0 Aj f-n! Jag blir lite oroligt och går ned i källaren och kollar runt. In i garaget och tror ni inte att garagedörren också är olåst! Men jisses! Jag går en ordentlig husesyn nu med golfklubba i handen och skulle jag möta en inbrottstjuv så är frågan om denne skulle däckas av golfklubban eller utav chocken att jag springer runt naken. He he! Hursomhelst så är det ingen där och jag hör att Felix är uppe och spelar på sitt rum så kanske var det honom jag hörde. Men men, nu blir det till att fixa klart på larmet som jag inte dragit igång sedan jag beställde hem batterier och skaffade en extra däckare. Men iaf. Till träningen då. Jag masade mig upp och försökte traska obehindrat till affären men det gjorde rätt ont under foten då senan var för sträckt. Men på tillbakavägen gick det bättre då jag börjat bli varm. God frukost och Ullis och jag firar hela 24 år idag! :-) Sen till träningen då. Ullis undrade om jag verkligen kunde träna men jag var bestämd. Man kanske dock inte skulle börja med att springa... Men väl där och ombytt så står man där vid bandet. Aj! Det är stelt och ömt men jag börjar springa. En minut, två minuter... 5 gånger kvar nu bara... Men minuterna tickade på men jag fick faktiskt jobba lite för 6 minuters-fart. Jag satte alltså inte bandet på snabbare än så. Det fick räcka. Sen in till viktrummet och två äldre damer var där och jag frågade om jag fick låna fläkten, som de ändå inte hade igång. Givetvis, sade de. De tog ändå inte i så mycket. Men det gjorde vi, sade jag. Varför jag sade det vet jag inte men det var väl för att jag med gott samvete kunde låna fläkten. Men svettningen kom ju mer igång efter andra rundan på bandet. Hursomhelst så kör vi igenom våra tre övningar två gånger och sen på bandet igen. Och nu testade jag 14 km/h och det i fem minut. Sen 14,5 km/h i 2,5 minuter och 1,5 minuter i 15  för att avsluta i 15,5 km/h den sista minuten. Det gick helt okey och kroppen har en jäkla förmåga att komma igen. Nu kändes det dock mest som det var energin som tröt men visst är man lite sliten. Eventuellt så blir det simning senare idag och sedan iväg till stan för att fira lite. Vi kanske t.o.m struntar i morgonpasset imorgon! Så pass! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards