Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Niclas Bernhardsson - 16 juli 2015 22:39

Endast tre starka och tuffa krigare idag för vädret var verkligen oroligt och strax innan hade det varit världens oväder så det lät som altantaket skulle gå sönder och det blixtrade lite varstans. Nåja, det gick hyfsat fort över, iaf det värsta. Och lite regn har ingen dött av. Det var iaf, Rainy, Flaken och jag. De samåkte och eftersom en hade glömt ombyte så fick bastun vara idag. Ja, jag kunde förstås basta själv men det fick bli en senare fråga. Jag slängde in mina grejer i min bil och nyckeln i Flakens bil. Och sen lommade vi iväg. Nu började det faktiskt kännas av att jag tränat ganska mycket för det var segt som attans. Men efter ett tag så kom man in i rytmen och vi pratade om allt möjligt men mest lopp, tror jag. Efter dryga två kilometer så var vi då framme vid Vagnhärads elljusspår och det stod fartlek på schemat men alla var lite slitna så vi pratade om att bara köra lite distans istället. Men Flaken missförstod nog det där med att köra lite lättare och tillsammans för han tog täten och ökade lite efterhand. Jag hakade på och efter halva första varvet så var Rainy tvungen att släppa lite. Han som hade Vansbro Triathlon i benen också. Och när varvet var klart så märker jag att Flaken stannar och undrar varvet. Han var helt inne på intervaller tydligen. Så det fick bli en minuts vila på det varvet men sen tänkte vi då köra på. Jag går upp och tar täten och börjar väl ungefär som vi slutade men sen ökar jag lite och får en liten lucka och den ökas väl på lite grand. Vid varvningen sen så ökar jag lite till och sen kör jag på ganska hårt resten av varvet. På det fjärde, och som jag tror då det sista, så tar jag det lugnare men sen ser jag att Rainy viker av på sitt varv för att anpassa sig efter mig och jag kommer efter ett tag ikapp och vi springer tillsammans till varvningen och stannar och väntar in Flaken. Som dock inte stannade utan ropade att han skall ha ett varv till. Pang så var man då iväg igen och jag lägger mig i rygg på Flaken men kan snart inte hålla mig. Så jag går upp och förbi. Men inget ryck att tala om. Sen kommer branta backen och jag halkar till lite där men trycker ändå ifrån lite grand. Absolut inte som på varv tre som var hårdkörning. Sen släpper jag på när jag rundar krönet och får en härlig raksträcka. 17,5 km/h en kort stund. Nice! Och jag håller lite högre fart i kanske 100 meter bara och sen släpper jag lite och tar det lugnare. Och ökar igen lite i backarna. Jag inser att det är ganska mycket fartlek utav det nu. Nåja, jag håller mig till schemat då! ;-) Sen blir jag lite trött då jag trycker på ganska hårt och pulsen går upp lite och varför jag blir stressad vet jag inte men då man är trött och blir ikappsprungen så är det jobbigt. Väl framme så kommer de andra snart nog och vi joggar hem igen och det blev totalt 12,54 km.


Första varvet 8.33 (Paus 1.31)

Andra varvet 8.33

Tredje varvet 7.40

Fjärde varvet 8.17 (Paus 1.07 efter detta varv)

Femte varvet 7.48 med lite lugnare start.


Upp -och nedjogg totalt 4,4 km.

Av Niclas Bernhardsson - 16 juli 2015 12:54

Ja, det börjar kanske bli tjatigt men det var morgonträning idag igen och jag var nog lite sugen på att köra på hårt även idag. Först 10 minuter lugnare i 5-minutersfart men 0,5% lutning. Sen in till övningarna i ca. 6 minuter och upp på bandet igen. Lite kvavt och ingen fläkt mot mig. Och nu satte jag bandet på 15,2 km/h och hela tiden 0,5% lutning. Skulle jag orka? Jodå, inga problem idag heller men pulsen gick förstås lite högre. Sista minuten avslutade jag i 16 km/h. Härligt! Det går framåt hela tiden men det är klart man undrar hur bra det är för Ironman som ju ligger i fokus. Nåja, några långpass på det här och lite mer i vattnet så borde det bli bra. Min allmänna status är bättre än på länge iaf. Sen in till viktrummet igen och avslutade med 6 övningar som vi gjorde 2 gånger. Kändes riktigt bra idag! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards