Alla inlägg den 18 juli 2015

Av Niclas Bernhardsson - 18 juli 2015 09:30

Lördag och dags för min första riktiga golftävling och det var ju lite pirrigt. Men nu spelade man i lag så man kunde ju faktiskt spela dåligt men ändå vinna om de andra i laget spelade bra. Det var scramble som betyder att man väljer någon av lagets bollar och det var tremannalag. Riktigt kul och man kunde spela taktiskt och om någon spelade säkert, och lyckades, så kunde de andra chansa. Det innebar förstås många bortslagna bollar men det dröjde några hål innan jag slog bort min boll. Och jag räddade faktiskt laget några gånger och det var riktigt roligt. Tyvärr så rasade vi efterhand så det blev ingen höjdarplacering. Men suget för golf kom tillbaka men det blir absolut inte någon satsning i år. Nu är det Ironmanträning som gäller. 

Sen tänkte Ullis och jag simträna lite och vi packade ned våra våtdräkter i en bil och sen körde brorsan och hans fru oss ut till Högbo för att visa den fina sjön. Där kunde vi ju simma lite. Men det var sjukt mycket näckrosor så vi tog istället en promenad och en kaffe på vägen. Nice. Men skulle vi simma? Jodå, jag var sugen. Så vi åkte vidare mot Strandbaden, tror jag det hette, och där bytte vi om. Så riktigt trevligt ut. Kanske lite grumligt så sikten var inget vidare och det tog ett tag innan vi fick in någon rytm. Sen lossade det lite och jag simmade kanske 50 meter i sträck iaf. Men tyvärr en bit ifrån något riktigt bra. Så vi får fortsätta nöta på och veckorna går rätt fort nu. 12 minuters träning och mest teknikträning. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards