Alla inlägg den 21 juli 2015

Av Niclas Bernhardsson - 21 juli 2015 11:15

Hemma igen från Sandviken men nu följde min bror Peter, med familj, ned. Och jag ville visa honom hur Ullis och jag tränar och han kunde hänga på. Sagt och gjort. Tidig frukost och sen iväg. Bara upp på banden och det är alltid lite segt på morgonen så jag tog det som vanligt lugnt och körde 12 km/h i mina 10 minuter och lutning på 0,5%. Och jag tror att Peter också körde på samma och det var imponerande att han utan problem gjorde det. Nu är han ju iofs inte helt otränad men ser väldigt tränad ut och det brukar ju inte ljuga. Sen in till viktrummet och Ullis och jag skrattade lite för oss själva när vi ser övningarna. Det är ju typiskt "Peter-övningar" som bl.a enbensböj. Ja, riktigt tuffa övningar var det och vi pratade lite under tiden så ingen hade riktig kolla på antalet men jag tror vi låg hyfsat rätt till. Det var iaf tre nya övningar som vi gjorde två gånger och sen in till banden igen. Och nu, efter enbensböjen, så var man riktigt mör i benen och jag funderade på om det var möjligt att maxa nu. Men jag hade ju brorsan här och då vill man ju försöka. Så jag satte bandet på 15,5 km/h och tänkte försöka hålla det tiden ut, dvs i 10 minuter. Men det var segt men det gick visst bättre allteftersom då syran verkade försvinna ur benen från böjarna innan. Och vid 8 minuter så ökar jag till 16 km/h och tänker försöka hålla det tiden ut. Men jag är ju inte alls slut utan skruvar upp farten till 17 km/h sista minuten också. Jag tror vi alla körde på bättre än vi hade trott det skulle gå och jag ser att Peter testar 15 km/h i typ 1,5 minut och det såg ganska lätt ut. Kul! Sen in till viktrummet igen och nu tre nya övningar och den ena värre än den andra. Och jisses vad man svettades nu. Sen efter de övningar så var det tre nya som också förstås gjordes två gånger. Skönt med dusch efteråt och man eftersvettades ett bra tag. Nice! 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards