Alla inlägg den 28 juli 2015

Av Niclas Bernhardsson - 28 juli 2015 19:00

Ja, det skulle väl kunnat vara en låttitel men handlar mer om klubbträningen! :-)

Westaden och jag pratade lite innan på FB och jag missuppfattade honom lite och trodde han skulle träna och bad honom hämta upp mig kvart i sju. Sagt och gjort! Väl framme vid träningen så är det bara Wirren, Flaken och Putte där. Men är det semestertider så är det. Och frågan var om jag ens skulle träna då jag var sliten. Men tisdagarna vill man inte gärna missa. Ullis satsade på en vilodag istället och hon brukar ju ha rätt... :-0 Hursomhelst så var det typ 10 stycken 800-ingar på schemat med en minuts vila mellan alla. Men jag ville köra 2x4 km, eller ngt i den stilen. Först lite uppvärmning och stretch innan vi gick på med löpskolning. Inte så maffigt idag. Sen drog vi igång och jag försökte bara lägga mig på 4'50 och köra det som träning inför IM. Men det var nästan svårt att inte springa för fort då andra kör hårdare. På några varv så får jag dock sällskap av Putte och tempot är väl lite snabbare då kanske. Klar med första intervallen och den går på 19'22 och kändes ganska lätt. Sen blir det en lite paus på nästan tre minuter då det trycker på sas. Sen igång igen och då får jag återigen sällis av Putte och farten har trissats upp lite. Men jag fortsätter öka och fastän man kör olika pass så sporras man och jag börjar öka ytterligare. Sen går de sista 3varven riktigt fort. När jag går ut på mitt sjunde så hör jag att Flaken och Wirren börjar sin 800-ing strax bakom mig och då ökar jag lite med flit. och när jag hör andhämtningen öka så håller jag avståndet men det trissas upp hela tiden och på deras sista varv ligger jag i 4-minutersfart och håller undan, de undrade säkert! :-) Sen har jag ett varv kvar och jag försöker hålla kvar det högre tempot och klarar det utan större problem. Skönt pass men höger inre menisk gör lite ont men har väl alltid gjort det. Den kanske jag ser över efter Ironman. 12.4 km blev det idag. Sen fick jag skjuts av Wirren hem. 

Tack Flaken för bra sparring på slutet. Den sista kilometern blev så bra som 4'07.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards