Alla inlägg den 31 juli 2015

Av Niclas Bernhardsson - 31 juli 2015 22:58

Fredag och dags för lite simning men först var Ullis, jag och Felix uppe i stan. Först en sväng på Ikea och sedan skulle vi kika in på en simaffär men den var tyvärr stängd. Så jag ville vara säker på att ha några bra simglasögon och då hoppade jag in på Decathlon och hittade ett par. De såg billiga ut men verkade sitta tight och fint samt bekvämt. Så dem fick det bli. Sen vidare upp till Sundbyberg och kolla in en tatueringsstudio då Felix var intresserad. Efter det så var det full gas hem för att hinna med och simma också. L messade Ullis och ville ses så hon hängde också med till Safiren. Väl där så bytte jag om fort då jag var sugen på att börja och jag drog 18 längder utan att stanna innan de kommit in! Shit! Vad hände? :-) Det har aldrig gått så bra så det blev bara små korta pauser sen för att diskutera teknik men jag fortsatte och behövde aldrig stanna för egen del idag. Spännande! Nu är det bara att fortsätta nöta för en gång är ingen gång. Och det är bra mycket längre på Ironman och förstås öppet vatten. Men nu kunde jag trycka på och fortsätta behålla en bra andning. Det ser helt klart spännande och lovande ut. Jag kan knappt bärga mig till nästa pass. Tyvärr stängde Safiren rätt snart men jag hann med 1050 meter och bara crawl! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 31 juli 2015 13:00

Nu är jag nere i ganska låg puls igen och det är ett tecken på att jag är rätt bra tränad och konstigt vore det efter all träning man lagt ned. Men också lite svajig puls för efter ett par minuter på runt 33-34 så drog den iväg rill runt 44-45 då jag bara rörde mig. Troligtvis så går den ned lite till när jag formtoppar mig inför Kalmar. Men helt klart känner jag mig sliten nu så det blir mer lågintensiv träning och vi börjar även minska på mängden ganska rejält. Full fokus nu inför tävlingen och jag är säkert lite irriterande för omgivningen men väldigt mycket av mina tankar går nu till förberedelserna. Man skulle förstås vara lite tidigare med att justera sittställning och prova ut nya glasögon men tiden gör en lite hispig. Nu är det inte så länge kvar! :-0

Om två veckor tror jag pulsen är stabil under 30 faktiskt. Låter nästan sjukt men jag skall helt klart följa upp den.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards