Direktlänk till inlägg 5 augusti 2015

Avd. formtoppning - pulsen sjunker!

Av Niclas Bernhardsson - 5 augusti 2015 09:04

 

Jag ägnade lite tid åt att kolla på nätet om formtoppning och Ullis är lite orolig att jag kör för hårt och jag förstår hennes oro men än så länge så känns det väldigt bra och jag kollade även pulsen imorse och den fortsätter sjunka. Nu är den tydligt på 31 slag/minuten och det är en klar förbättring. Men fortfarande kan den dra iväg för när jag kollade igen efter typ 10 minuter så drog den iväg. Men när jag fortsätter släppa på träningen så är jag säker på att den återigen blir stabil på typ 28 slag/minuten. Kanske t.o.m lägre. Men jag fortsätter ha pulsen lite som indikator och träningsvolymen fortsätter gå ned men jag kör fortfarande hårt och kommer nog göra så nästan ända fram till startskottet. Sen har man en hel del att vinna på bra kost men det är nog ännu svårare. Fast bra och varierad mat är nog nyckeln. Som vanligt. Fast några av de saker jag fastnat för som jag absolut kommer att fortsätta/lägga till är: Undvika vitt socker och fortsätta med kokosnötsoljan till kaffet. Styra upp med lite basbalans för att inte ha försurad kropp. Fast inte lika säker då kroppen känns rätt bra nu. Eventuellt kokar jag bara upp lite björkaska som jag ändå har kvar och dricker. Ja, inte askan förstås utan det som filtreras. Det skadar inte iaf. Sen är Ullis bra på att fixa bra mat så jag är inte så orolig över den biten. Men ju närmre man kommer ju stirrigare blir man! :-) Lägg därtill på allt med cykel och utrustningen kring den, kläder och energi på tävlingen och förstås själva uppladdningen. Jag laddar absolut med Vitargo men har ju även börjat med Mighty Sports produkter och jag får en jäkla bra skjuts av deras sachetter, kommer inte ihåg vad det heter nu. Och lite rödbetsjuice laddar jag också med. Sen skall man förstås raka av håret och vad är bäst då... ;-) Och ställa in cykeln, våtdräkten... duger den? Typ! :-0

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards