Alla inlägg den 9 augusti 2015

Av Niclas Bernhardsson - 9 augusti 2015 21:09

Söndag och killarna skulle på match på Tele2-arenan och Ullis och jag ville kika in på den coola Triathlon-butiken Trispot, som ligger i  Hammarby Sjöstad. Men först cyklade jag och Ullis en sväng och jag ändrade lite på sadeln och det kändes kanon! 18 km med några fartökningar.

Matchen började 17:00 så killarna följde med till butiken och jag blev helt salig då jag klev in! Shit! Men vi gick ut med endast två par nya glasögon. Ullis valde Tyr och jag gick på ett par större Zone. Sen letade vi efter ett matställe och till slut gick vi runt Globen och de restaurangerna kunde ju iaf krydda priserna. Ullis tyckte jag gnällde lite om pengar så snart satt vi på en Kinarestaurang och åt gott. Precis innan hade vi parkerat och jag fick en påse med massa småmynt av Ullis, då hon ville bli av med dem på ett smidigt sätt. Tyvärr blev vi också av med pengarna och det väldigt enkelt. Maskinen tog inte mynt och jag ställer ifrån mig påsen och glömmer den. 250-300kr puts väck. Men det kom vi på senare. Sen lämnade vi killarna och åkte till Kungsholms strand och tog en fika på Bomans glass. Dock först efter att ha velat var man fick stå och som tur var så flyttade vi oss ifrån första stället där många fick böter. Sen tillbaka, efter att ha njutit av solen, och vi tar en påtår vid OKQ8 Globen. Där brukar vi stanna till men idag ställer vi oss på ett annat ställe och jag reagerade att det inte stod ngt om de vanliga 30 minutterna. En varsin kaffe och lite ätbart men efter några tuggor går jag tillbaka och klagar lite. Det var torrt och jag tog ngt annat till Ullis men för mig fanns inget men jag ville inte ha några pengar tillbaka. Ni är alltid schyssta, sade jag. Vi drack upp vårat kaffe och gick sen tillbaka till bilen. Böter på 650kr! Men vad f-n! Jag gick och pratade med en chef och var irriterad men han svarade bara snabbt att han tog hand om den! :-) Ha ha, det var en jäkla dag! 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards