Alla inlägg den 13 september 2015

Av Niclas Bernhardsson - 13 september 2015 19:22

Ja, vi skulle ju träna lite i helgen var det tänkt. Men Ullis var förkyld och jag brukar mest hänga på henne. Eller rättare sagt så tränar vi typ nästan jämt tillsammans. Hursomhelst så blev det lite lätt stakning på lördagen då jag hade en kurs med ett par. Eller rättare sagt med mannen då jag coachade hans fru förra lördagen. Efter det blev han själv så sugen. He he, först så bjuder han sin sambo, eller om det är frun, på ett par skates och en kurs, och sen skall han själv ha! :-)

Det blev ingen mer träning på lördagen men vi skrapade på våran garagedörr och sen idag, söndag, så hann vi med att måla ett lager grundfärg. Men jag var grymt sugen på att simma lite också. Kanske springa en sväng på kvällen också. Så vi gick till badhuset och Ullis påpekade att jag inte behövde prata med alla jag mötte inne i omklädningsrummet och jag sade att jag skulle vara först i vattnet och så blev det. Jag tror t.o.m jag hade simmat 4 längder innan Ullis kom. Sen matade vi mest på men det var sjutton vad dålig sikt det hade blivit i glasögonen. Kanske läge att prova sådant där immskydd nu. Ganska lugnt i poolen så man slapp bråka med en massa. Lite osäker på räkningen men vi körde bara på. Ullis börjar få till det riktigt bra och vi simmar i princip i samma fart, dock så har jag lite hjälp av en dolme men hon tycker att hon kommer för högt upp med den. Så jag trycker lite hårdare med armarna och hon tar lite hjälp av benen. Efter halva sträckan så pratar vi lite med en kollega till Ullis och jag går upp och testar ett par andra simglasögon och nu ser jag glasklart igen. Ruggigt bra och det är ett par från billighetsaffären Decathlon, i Kungens kurva. Jag känner av vänstra axeln lite och ibland så stressar jag lite men inte så att jag behöver stanna upp. Dock så får jag en kallsup då jag gör en dålig vändning och man vill nästan kräkas. Sen kör jag på lite till och jag känner mig nöjd. Ullis också. Tror jag fick ihop 54 längder. Det blir 1350 meter. Det borde vara lite till men det får bli det jag skriver in i träningsdagboken. Jag hade lite dålig koll. Nu längtar jag till tisdag och löpintervaller med klubben. Eventuellt så blir det cykling till och ifrån skolan imorgon. Får kolla prognosen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards