Direktlänk till inlägg 29 september 2015

En skön födelsedag med tuff träning.

Av Niclas Bernhardsson - 29 september 2015 22:18

Tisdag och rätt späckat idag. Vi ligger lite efter i bokföringen och Tim har kämpat hårt med alla papper. Själv så har jag fullt upp på skolan med allt vad det innebär och det började med att någon elev frågade hur gammal jag var. Jag svarade att jag fyllde 44 år idag. Och som vanligt så trodde de inte på mig. Och det kan ju vara positivt att se typ 10 år yngre men det betyder ju å andra sidan att man är 10 år närmare slutet! ;-) Nåja, det här skulle ju inte bli något filosofiskt inlägg. Dagen gick iaf bra på skolan, den avslutades där med ett möte. Sen fort hem och nu hade mobilen slagit av och jag hade ju lovat att hämta Ullis. Lite lätt försenad kom jag hem och då är Ullis redan hemma. Sen fort till affären och köpte lite mat som vi gjorde iordning och då får jag presenter från barnen. Fyra riktigt najsiga skivor! :-) Stiftelsen, Laleh, Darin och Iron Maiden! Nu har jag bra musik i bilen till jobbet!

Sen var det full fart ned till träningen och en ny tjej ville provspringa och det är alltid roligt. Och riktigt kul att "Långstånken" var tillbaka och han tog det lugnt och introducerade tjejen i vår träning. Tack för det! I övrigt så var Hamlet och Rainy där när jag och Ullis kom och strax efter kom Flaken, Putte och snart nog även Rydholmaren. Lite klent med folk kanske men ruggigt bra glöd! Kul att Linkan även var där och hälsade. Efter ca. 4 varvs uppjogg blev det som vanligt löpskolning och stretch innan det var dags att sätta fart. Det var 800-ingar som stod på schemat och jag kände tyvärr redan på uppjoggen att kroppen inte alls var med. Jag var rejält sliten och hade redan bestämt att inte på något sätt ta rygg på Rydholmaren. Så jag sprang bakom och lät han hela tiden få meter för meter. Och så försökte jag köra och det visade sig vara en bra strategi för jag höll tempot ganska bra och tänkta 8 stycken 800-ingar blev till 7 stycken och på den sista trampade jag luft och jag bestämde mig då för att jag det fick räcka med en mindre än tänkt. Och jag fick kippa efter luft i en minut så det blev ett bra pass, trots allt.


Total längd: 10,5 km.


Mina 800-ingar:

3'16''8

3'17''0

3'17''2

3'18''8

3'18''0

3'19''9

3'18''7


Ha ha, verkligen jämna och ändå hade jag ingen koll utan kollade bara efteråt på mina tider.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards