Alla inlägg under september 2015

Av Niclas Bernhardsson - 3 september 2015 21:47

Torsdag och dags för klubbträning och idag stod det "Äventyrslöpning" på schemat. Någon timme innan så ringer Putte och undrar om det är någon som tänkt basta och jag säger att jag har riset redo. Så jag skulle iaf hänga på.

Ullis och jag traskar bortåt när klockan närmar sig 19:00 och då ser vi Putte, Rainy och Sandis kom samtidigt joggandes. Jag går in och lämnar mina ombyteskläder och går sedan ut. Då möter vi Hamilton också och vi börjar alla jogga bort mot "Hasse-banan" och på vägen möter vi Tellan som var lite sen. Härligt! Sju stycken på en torsdagsträning är inte fy skam.

Vi joggar tillsammans bort mot början på fårhagen, vid "Hasse-banan" och där börjar vi springa in i den härliga skogen. Det börjar direkt lite uppför med en härlig stig och sedan ett litet trixigt parit med stenar. Och så håller det på och dessutom igenom lummiga partier där man dessutom måste ha koll uppåt och inte bara nedåt. Sen är det konstant skog och riktigt häftiga partier tills vi har sprungit igenom allt och kommit fram vid Lundbyvägen där vi fortsätter tillbaka mot Vagnhärad igen, sas, och vi stannar till vid utomhusscenen där jag har en liten överaskning. Vi kör lite styrka, core-special och några roliga övningar, som man gör i par. Efter det, som tar ca. 10 minuter, så delar vi upp oss lite och kör lite olika sträckor innan vi återsamlas vid Safiren. Ett riktigt skönt återhämtningspass och det gjorde gott i själen! Fast nu längtar jag efter ett lite längre pass i helgen med Ullis! :-)

Det blev förresten typ 9 km idag. Lite konstigt, för det kändes som längre, men det är typiskt då man springer i skogen.

Av Niclas Bernhardsson - 1 september 2015 22:52

   Ha ha, vad hände här? Jag lovade nog mig själv och Ullis att jag skulle ta det lugnt men riktigt så blev det inte. Jag pratar förstås om träningen med klubben men först var det full fart på Frejaskolan. Sen fort hem och fixa lite mat lite snabbt innan jag skulle iväg. Ullis var redan i Trosa och jag trodde nog att hon skulle vara kvar tills jag kom men precis när jag skall åka så kommer hon på cykeln och sen åker vi tillsammans ned till träningen. Väl framme så står Putte, Rainy, Sandis och Lindblomaren där och väntar. Och strax efter kommer Gisela på cykeln. Vi börjar jogga upp och jag känner ett enormt löpsug så tankarna på att ta det lugnt verkade försvinna på något sätt. Det har hänt förr iofs... Och när vi joggat upp så dyker Mie upp och vi kör löpskolning. Sen är det dags att dra igång och det blir ganska snabbt uppdelat i grupper och Lindblommaren och jag kör ihop i början men mot slutet så drog han på lite och då var jag chanslös. Han skulle bara köra två set eftersom han hade lopp imorgon. Själv så hade jag noll koll på tiden men det kändes riktigt, riktigt bra och jag orkade trycka på länge och rätt hårt. Första set avklarat och det var lite jobbigt men jag kände att jag orkade fortsätta i samma fart. Sen kör vi igång med andra och samma sak där. Men nu började Lindblommaren röra på sig och snart fick jag se ryggen på honom. Men bara att ha någon i närhetet gör att man höjer sig och även att varva de övriga. Riktigt sporrande och vi hejar på varandra. Sen jag klarat av det andra setet så går jag snabbt bort och tänder belysningen. Men nu har jag stressat och tappade flytet och när jag sen drar igång så känner jag att magen vill rasa och jag känner även av någon form av stress och med Kalmar rätt nyligen så bestämmer jag mig för att nöja med mig och joggar sedan ned med Lindblommaren och Ullis. Så jäkla skön känsla i kroppen och så roligt med löparkompisarna!

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards