Alla inlägg den 17 november 2015

Av Niclas Bernhardsson - 17 november 2015 21:45

Så var det tisdag och när vi stiger ut ur huset för att hoppa in i bilen så regnar det ganska hårt. Men vad sjutton! Vart kom det regnet ifrån... Nåja, det härdar ju bara en viking som mig! ;-) Fast skämt åsido så brukar det bara kännas extra bra efteråt. Jag tror lite på att det stärker också. Vi kommer ned till banan i ganska god tid och låser upp. Det smyger förbi en tjej utanför, som jag gissar skall börja springa med oss, men hon passade nog bara på att springa med sin väninna då banan var upplyst. Nåja, det är ju bara bra om fler kan utnytta banan. Sen är det bara att komma igång och Rainy (passande dagen till ära) kommer joggandes och snart nog även Flaken och Hamlet. Efter uppjoggen så kör vi en kortare löpskolning innan vi drar igång. Det blir samma upplägg som förra tisdagen men nu vill alla köra lite kortare då den avgörande matchen mellan Sverige och Danmark skall gå av stapeln. Spännande. Jag är iaf lite seg till en början men tänker att vi alla kan försöka springa lite tillsammans om de snabbare springer i ytterbanorna i kurvorna. Och jag tar i lite väl mycket och väljer bana fem, de första fem minuterna och det tar verkligen hårt. Sen tappar Ullis lite och jag väljer att fortsätta springa med henne och går även ned ordentligt till bana 2 i kurvorna. Vi nöjer oss med fyra stycken intervaller och detsamma verkar gälla alla andra också. Sen lite kortare nedjogg innan vi begav oss hemåt för snabb dusch innan matchen. Och vilken match sen. Vi stod emot den första ordentliga forceringen från Danmark och vad skönt att det sista saknades från den s.k stjärnan Bendtner. Och när sedan Zlatan fick chansen då! Fy satan vilken effektivitet och frisparken sen! Jäklars vad bra. Det var riktigt, riktigt nice och vi dansade och skrek här hemma. Tyvärr så fick jag lite problem med ljumsken dagen efter och det var förstås från löpningen och inget annat. :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards