Direktlänk till inlägg 26 november 2015

Pannlampa och familjen B på äventyr

Av Niclas Bernhardsson - 26 november 2015 22:33

Nåja, så mycket till äventyr var det väl inte men Flaken skulle visst köra i Trosa och inga andra dök upp idag på träningen. Visserligen var vi lite sena till samlingen men jag tror inte vi missade några. Fast det var nära att jag fått springa själv idag för Ullis var väldans seg efter maten. Fast hon körde hårt igår på spinningen och då var det jag som inte ens kom iväg. Vi började jogga lite lätt och när vi pratade om vart vi skulle springa så pratade vi lite lätt om att kanske springa mot Trosa och vända. Men det var rejält segt ibörjan och jag var tveksam på hur länge det skulle funka. Och mycket stel i gluteus. Men farten låg på runt 6 min/km och det gick lättare och lättare hela tiden. Rejält mörkt men pannlampan var grym men det grymtades (!) lite när jag lite väl ofta tittade åt sidorna och Ullis inte såg vägen! :-)

Efter ett tag så hade jag mer koll på min uppgift och jag fick behålla pannlampan på huvudet. Jag vet själv hur det är när den andre tittar åt sidan och man inte är beredd. Efter några kilometer så kändes det riktigt bra och vi bestämde väl oss på riktigt att köra till Trossen och vända hemåt. Väl framme i Trosa, det kändes fortfarande bra, så ser jag på långt håll en löpare och visst sjutton ser det ut som det är Flaken. Vi börjar ropa för fulla muggar och till slut så hör han och han vänder och vi joggar tillsammans bort mot Trossen och där viker Ullis och jag hemåt igen. Kul att se Flaken!

Sen går det nästan bara bättre och bättre men bristen på långpass gav sig till känna på slutet och man fick kämpa lite iaf. Totalt blev det 14,7 km och det får vi nog tacka passen i helgen för som var rena boosten!

(Och nu hörde jag precis att Mora Hockey krossade Almtuna!) :-)

 

Från Mora-skogarna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards