Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Nyårsjoggen - en succé!

Av Niclas Bernhardsson - 31 december 2015 15:37

Så var det Nyårsafton och alltså dags igen för vår Nyårsjogg, ett arrangemang som vi arrangerar för tredje året i följd. Och som vanligt så var det väl Ullis som kom på idén. Det brukar vara så. Hursomhelst så hade jag annonserat lite på Facebook och det hade fått bra spridning. Så pass att vi köpte in lite extra och vi, dvs jag och Ullis, ville komma iväg i ganska bra tid. Dels för att duka upp och dels för att jag skulle stretcha lite innan. Men så startar inte bilen. Den är typ tvärdöd och jag ser att innerbelysningen är tänd. Hmm... Nåja, vi ringer lite snabbt till några bekanta som också skall springa och de har som tur var inte åkt ännu. Så efter några minuter kommer de och vi packar in allt och åker ned mot Trosa. Väl framme så verkar det vara ganska många och vi har väl typ 10 minuter på oss att fixa iordning allt. Och jag hinner även prata lite innan vi drar iväg. Jag försöker räkna lite fort men det är svårt och jag får det till runt 25-26 stycken. Det är riktigt coolt! Och paret Nilsson har även sina barn med och kanske skall de försöka hänga med hela rundan. Jag gör iaf allt för att hålla ned tempot. Och hur skulle det gå med min stelhet, som gjort att jag i princip fått bryta flera pass på slutet. Och nu med halka och allt. Fast jag hade stretchat bra länge nu. Både igår kväll  och imorse. Och än så länge fungerade det. Och vi tassade runt 6.10/km och alltså helt enligt planerna. Och alla verkade hänga på. Och folket på gatorna hejade på och tyckte det var riktigt skojigt när vi kom med hela vår grupp. Efter att ha sprungit längs ån så vänder vi, när vi kommit till centrum, tillbaka och kör sedan stadsloppsbanan fast baklänges. Ja, iaf i princip. Vi skippade Vitalisbiten. Och det blir en hel del prat och alla verkade prata med alla. Det är riktigt kul att höra vad andra löpare har för planer. Och förstås lite kul att berätta vad man själv gör och har gjort. När vi närmar oss centrum igen så tar jag fram mobilen och nu skall vi ta upp två löpare till. Men jag hoppas hitta någon som verkar vilja fota oss och jag får napp direkt men nu blir det någon missuppfattning för folk ställer upp sig vid Stadshotellet och det var ju ett klart bra val. Och en tredje löpare kommer farande så fort att han tappar sin mobil i backen. Efter några kort så hoppar vi upp och tackar så mycket och fortsätter vår färd. Nu börjar alltfler vilja komma upp och trycka lite och det är förstås tävlingsinstinkten som gör sig gällande. Men de flesta håller sig lugna och försöker istället hålla ned tempot så alla skall hänga på. Jag ser att det blir som tre stora grupper så till slut så bryr jag mig inte så mycket utan gruppen jag är i försöker bara hålla oss lagom nära den som släpar lite. Det funkar bra och alla är nöjda. Vi blev 30 stycken totalt idag och väldigt maffigt att se den stora gruppen komma joggandes i en stor klunga. Jag vände mig några gånger och det var en upplevelse.

Väl tillbaka så korkade vi upp vår Pommac och det blev några härligt töntiga "kork-skjut". När alla fått ett glas var så skålade vi och både Flaken och jag sade några ord. Han verkar ha gått någon bra kurs för jag behövde egentligén inte säga något mer, bra Micke! Men jag skålade förstås in året som varit och för nästa som kommer. Och tack hela klubben för bra samarbete. Det blev lite gott tilltugg också eller förresten en hel del. Vi hade sammanlagt köpt för 520 kronor och då även fått lite rabatt. Men det var gott och Flaken hade dessutom tagit med sig kaffe.

Det blev ganska precis 10 km och tiden strax över timmen och det gick hur bra som helst för mig idag. Nice!

Stretch verkar vara nyckeln. Kanske inte helt oväntat iofs.

Och kul att Putte fick ett litet pris... Mohahaha!

 
 
Jesper

Jesper

31 december 2015 18:40

Synd att vi inte kunde komma, det hade varit kul att hänga på. Hoppas att ni får en trevlig kväll och gott nytt år. :)

http://blogg.biveros.se

 
Ingen bild

Niclas B

3 januari 2016 16:35

Ah, synd!
Tack, den var kanon. Hoppas ni också fick en bra kväll!?
Kul att du har en blogg, den skall jag besöka, kusin! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards