Alla inlägg under december 2015

Av Niclas Bernhardsson - 15 december 2015 20:30

Och nu kunde jag inte hålla mig längre. Visserligen så var jag smart nog och ställde in dagens klubbträning, med Enklaresport Running Club, men hålla mig ifrån mycket lätt jogg och lite simning, kunde jag inte. Och allt kändes nästan helt perfekt nu. Kanske en aningens förkylningen kvar, iofs. Hursomhelst så drog jag och Ullis iväg till Safiren och när vi kommer fram så är alla band upptagna så jag och Ullis började vid roddmaskinerna. Ganska omgående försvinner Ullis och jag hinner inte mer än 2,5 minuter, i ganska måttligt temp förrän en ropade att hennes band var ledigt. Så jag bröt där direkt och hoppade upp på bandet. Jag började väldigt lugnt och efter några minuter så stabiliserade jag mig på 12 km/h och körde utan lutning. Efter knappa 5 km så var Ullis klar och jag slutade strax efter, då jag sprungit i 25 minuter, och fick 4,84 km. Det fick räcka. Efter det så bytte Ullis och jag om och simmade en liten stund bara. Det blev 400 meter. Och jag vet inte vad som tagit åt Ullis men ett tag så fick hon ihop allt helt perfekt och bara försvann. Sen låste det sig lite. Det är lätt hänt då allt bara börjar att stämma och man inte vet vad man gjort. :-) Men hon var mycket nöjd och jag förstår henne. Själv gick det rätt bra ibörjan och sen låste det sig lite för mig med. Men jag var nöjd med att bara röra mig lite idag. Kvällen avslutade framför teven. Det funkade det med.

Av Niclas Bernhardsson - 12 december 2015 16:49

Mycket sport ja. Men kanske inte på det sätt som man skulle önska. Först så fick jag, mellan nysattacker och snörvlingar, jobba hårt med tummen då jag zappade mellan slalom och Skicross. Sen så gick jag hårt in på spurten, under  herrarnas 3-mil, och jag låg visst tokigt så halva armen somnade och sedan resten av kroppen. Jag vaknade sedan av att Felix räcker över Mystica som visst har prutt i rumpan... Trevligt sätt att vakna och det var som tur var enkelt åtgärdat. :-)

Men sport var det och idag gläds jag mest med Anna Holmlund, som vann damernas Skicross. Någonstans i Frankrike.

Av Niclas Bernhardsson - 11 december 2015 20:57

Äntligen fredag och det är sällan jag jag brukar längta så mycket men det var rätt tufft att hinna klart med betygen och i dagarna så fick jag också besked om jag blivit antagen till universitet eller inte. Och mitt i betygshetsen så kom då beskedet men det fick jag skjuta åt sidan. Men nu är jag iaf klar med betygen och jag kände mig i princip säker på alla betyg och idag fick jag även njuta åt ett fint Luciatåg och det var förstås på skolan. Och idag körde jag förresten frågesport till barnen. Rätt kul så det lär jag göra fler gånger.

Men till beskedet då... Jo, jag kom in! :-) Nu är bara frågan om det ens är vettigt att plugga samtidigt som jag skall jobba heltid, träna hårt och dessutom försöka vara en trevlig man och pappa :-0 Kursen är förresten svenska grundkurs:

http://lnu.se/utbildning/kurser/1SV100#semester_20161 (50% distans, se kursplan).

Den andra kursen, som bara var på 7,5 hp, är jag typ 723 reserv av 23 platser...

Förkylningen däremot kom som ett brev på posten. Jag sprang lite lätt förra lördagen och sen på söndagen var det långspinning och då bröt det ut.

Av Niclas Bernhardsson - 6 december 2015 22:20

Ja, jäklars vilken spinning! Men jag skall börja från början. Redan igår så kände jag mig lite förkyld och imorse så var det samma läge men dessutom rejält stel i ryggen. Ja, Ullis var också stel i ryggen och bägge halvlåg illa i soffan igår.

Men jag vaknade av mig själv imorse och kikade lite på mobilen och sen somnade jag nog om och det blev lite småstressigt. Ullis och jag kom i bra tid till Safiren och bokade in espresso, som skulle serveras efter halva tiden.

Sen var då passet igång och vad var det med ledaren Sara? Tokladdad och sjukt entusiasmerande och glädjen lyste ur ögonen. Perfekt medicin för mig som var seg och första timmen var klart den bästa spinningtimmen Ever. Jag fick dock kämpa med min stela rygg men bra tempo mellan positionerna mjukade upp mig. Hursomhelst, ett bra ruggigt bra pass så slå dig för bröstet, Sara! Både Ullis och jag blev riktigt slut men på ett bra sätt. Bara hoppas förkylningen viker hädan nu. Tre timmars långspinning är inte kattpiss!

Av Niclas Bernhardsson - 5 december 2015 22:00

Lördag och alltså jobb på Enklaresport som väntar. Men det är fortfarande lite rörigt efter flytten och Ullis och jag hann med att slänga lite skräp på soptippen innan det skulle komma en kund. Fast det kom iofs en sicklingskund redan en halvtimme innan men de skidorna tog jag bara emot och pratade lite med. En trevlig kille och detsamma gäller angående Hasse med sällskap som kom lite senare. Mycket prat även där och även lite försäljning. Sen gick jag upp och kollade läget och såg att Ullis väninna R var på besök så jag passade också på att fika och det var en stor bonus att det var sport på teven. :-)

Senare på kvällen så ville Ullis ut och springa och jag hade börjat fått ont i halsen och var lite tveksam. Och idag skulle vi förresten varit på fest men långspinning imorgon var redan inplanerad och galet mycket på skolan. Kan jag bara bli ett strå vassare på att organiseraså har jag full koll. Nu har jag kommit långt med de Nationella proven också. Jag startade lite sent då jag var osäker på hur det gick till men när jag väl hade startat så gick det av bara farten.

Men hursomhelst. Löpning ja. Ja, jag kunde ju prova och det var rejält segt till en början men sen gick det bättre och bättre och det blev lite över 5 km för oss.

Bra avslutning med Så mycket bättre och efter det "Mig äger ingen" som vi, i skrivande stund, ser på just nu.

Av Niclas Bernhardsson - 3 december 2015 22:28

Enklaresport Running Club och det kändes som om det skulle bli klent med folk idag men jag var sugen, konstigt nog. Konstigt eftersom jag haft alldeles för mycket att tänka på men torsdagarna brukar bli som ett andningshål och man vet aldrig hur det går att springa förrän man testat. Ullis var också lite seg men snart nog var vi bägge på väg bort mot Safiren. Väl där så ser vi direkt tre stycken som redan var på plats. Det var Hamlet, Westaden och Putte - kul! Nu kom det inte mer men vi var snart iväg och efter förslag från mig så joggade vi bort mot Sund och vände bara för att få lite extra kilometrar till loggen. Det är ju lätt hänt att det blir för kort om man måste ta en extrasväng på slutet. Och alla hängde på! Och med min pannlampa så var det som att vi hade en bil med oss, och det är ju skönt. Vi joggade rätt lugnt och efter ett par kilometer så hade vi ett snitt på 6.15/km Det kändes behagligt och väl tillbaka på Safiren så hoppar Putte och Ullis av. Vi tre andra fortsatte och det var hela tiden samtal om allt möjligt. Ja, lite mer innan förstås då alla var med. Men snart nog så vänder Westaden och Hamlet och jag fortsätter förbi Trosalands kyrka och ut på cykelvägen och springer längs med stora vägen tillbaka. Vi pratar mycket om löpning och det runtomkring. Mycket trevligt! Då har farten ökats lite grand men det känns förvånadsvärt bra och sen trycker jag på lite grand och farten går nedåt 5 min/km iaf och förstås lite under det på slutet. Det mest förvånande var att jag inte ens kom upp i den mara-fart jag hade då jag var som bäst. Och tre timmar på maran är förresten 4.16/km Nåja, det är bara att tugga på. Det blev ganska precis 11,7 km och 6.03 i snitt med bästa kilometer på 5.00

Av Niclas Bernhardsson - 2 december 2015 17:45

På vägen hem från skolan så får jag ett mess från Ullis och hon undrar om vi skall träna. Väl hemma så vill jag äta lite men Ullis har bokat in ett spinningpass och undrade om jag inte skulle staka lite och sedan sammanstråla på gymmet med henne. Och det lät ju bra. Men lite mat i magen vore som sagt var inte helt fel. Fast det tog sådan tid att fixa med allt så när jag typ var klart så hade jag typ bara fem minuter kvar tills Ullis pass slutade. Ajdå! Jag hann med nästan 10 minuter iaf och kom lite drygt 2,1 km iaf. Det fick räcka och seda gick vi upp och tränade tillsammans. Ullis hade som sagt var spunnit innan och det borde väl ha blivit 45 minuter iaf. Så vi gick direkt in till "Fitnessfighten-rum och körde igång. Lite olika övningar men vi tuggade på. Efter ett tag så ser vi Flaken och han joinar oss efter ett tag. Det blir väl kanske 25-30 minuter och det får räcka för idag. Lite kortare men välbehövligt pass!

Av Niclas Bernhardsson - 1 december 2015 22:34

Tisdag och dags för träning med klubben igen. Men först skulle jag visst leverara något som Ullis sålt på Köp-och-Sälj. Men det hann jag med och var nästan först på plats. Nåja, jag ser att det springer en skugga på banan och det är Hamlet som redan sprungit en halvtimme i mörkret. Han är grym! Jag tänder upp och snart nog så är vi bägge på banan och joggar. Vänstra hälsenan är lite öm och jag förbannar mig att jag inte bytt ut mina vanliga gå-skor som är helt slut i hälen. Men det brukar bli bra när jag blir varm och jag sänker farten och Hamlet är snäll nog och hänger på. Och vi möter upp Flaken och snart nog även Putte. Men det var lite klent med folk och många har fått förhinder och någon känner av en skada. Efter två varv så ser vi Rydholmaren komma med en jäkla fart och han joinar oss förstås. Sen är det löpskolning och efter det så kör vi igång. Jag är inte så supertaggad då det är så mycket på skolan men jag tänker iaf ge det ett försök. Tyvärr så har Flaken bråttom så han tänker bara köra två stycken set med 400-ingar och jag kände verkligen att jag behövde han som draghjälp men men. Rydholmaren skulle ta det lite lugnt men ibland kan det också vara jobbigt att ha en "Ferrari" framför sig som håller igen. Och bakom oss har Putte inte vilat direkt och ligger inte alls många meter bakom oss och satsar sen järnet på de sista två intervallerna, på första setet, och går till och med förbi lite grand. Nice! Sen, på andra setet, så drar Flaken på hårdare och jag får jobba på rejält. Så hårt så mina tankar på ett tredje set dör. Och jag är lite för sliten. Men jag är nöjd och joggar sen resten. Det blev dryga 9 km och inte fy skam för att vara sliten. :-) Tack för draghjälpen idag, grabbar!

Uppjogg och löpskolning: 21 min


400-ingar, 200 m JoggVila:

Nä, fy sjutton! Det var så dåliga tider så de skriver jag inte ut! ;-) Hmm, dags att börja köra lite!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards