Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Niclas Bernhardsson - 5 januari 2016 20:20

Ja, så var det den 5/1 och således Ullis födelsedag men oddsen på att jag skulle komma upp före Ullis, hur gärna jag än vill, var skyhöga! Men så hör jag lite röster från köket och det låter som Tim. I mitt pömsiga tillstånd så skickar jag bak ett ben och försöker nå Ullis men det är ingen där. Men vad f-n! Nu är både Ullis och Tim uppe och fixar frukost. Ah, jag försöker vakna men det är svårt. Sen vänder jag mig om men ligger det inte någon där? Jodå, det är Ullis och hon verkar sova. Jag funderar på hur jag skall göra, fast jag är dock väldigt trött. Synd att de lät dörren vara öppen så när kaffemaskinen drog igång så började även Ullis röra på sig. Efter ett tag så kommer grabbarna in och sjunger för sin mamma. Riktigt gulligt och de hade gjort frukost till oss båda. Sen, efter frukosten, så bytte vi om och gick för att träna. Fast vi mös ganska länge framför morgon-teven. Och Tim hängde på. Både Ullis och jag hoppade upp på varsitt löpband och min tanke var att springa åtminstone fem kilometer och sen gå ned och staka en halvtimme. Bredvid mig stiger Sebbe upp och börjar gå. Han skämtar något om att han skall försöka ge oss en match, eller något. Jag stretchar ganska länge och snart nog så börjar Sebbe jogga/springa och jag ser att han kör på 10,5 km/h. Bra där! Jag själv håller på att få träningsvärken från helvetet och tänker bara jogga lugnt och sätter bandet, utan lutning, på 10 km/h. Jag får bita mig i läppen och inte höja farten. Men Sebbe kör stenhårt och verkar aldrig sluta och det inspirerar så mycket så snart kan jag inte hålla mig. Jag bestämmer mig för att höja farten vid 4 km och kör då en kilometer i 16 km/h. Och även Sebbe verkar inspireras så han kör vissa perioder lite hårdare. Sen efter en lugn kilometer till så kör jag ytterligare en kilometer i 16 km/h och så ytterligare en vid 8 km. Så tre stycken hårdare kilometer blev det och det blev en mil på 53.10 Det var skönt med mestadels lugn jogg men ändå kul att få röra sig lite. Jag kände av vänster baksida rätt mycket men inte mer än att jag var stel. Efter det så går jag ned och stakar lite och planen är en kvart iaf. Men jag var lite sliten så efter tio minuter får jag nog och det blir 2,1 km. Efter det så letar jag upp Ullis och hon håller på och kör löpstyrka och jag passar på att kör lite stretch. Bra träningsdag och sen måste jag komma ihåg att meddela löpargruppen att jag och Ullis inte kan komma. Det glömmer jag givetvis...

Väl hemma så kommer det gäster i en strid ström och det är trevligt och Ullis får många fina presenter. Hon verkar även nöjd med min lilla present som är ett par "paddlar" som man har på händerna för att träna simning med. Det blev ett väldigt stressat inköp igår, då Ullis var inne i samma butik samtidigt.

Och nu, i skrivande stund, så känner jag att träningsvärken, från träningen igår, är värre. Ljumsken och insida lår vill liksom somna. Det blir nog rätt lugnt imorgon.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards