Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Niclas Bernhardsson - 8 januari 2016 22:39

Fredag och Ullis och jag hade planerat in lite träning på Sydpoolen och det är alltså badhuset i Södertälje. Sjukt stort och bra gym där. Jag hade ett program jag skulle köra och Ullis ville konsultera Tommy T men först värmde vi upp på ett par Crosstrainers. De var klart annorlunda än de vi var vana vid men det var mest en vanesak. Vi körde bara 10 minuter och jag hade hela tiden ett ökande motstånd. Framför oss fanns det en massa teve-apparater men tyvärr inget intressant på dem. Efter uppvärmningen, på slutet var det förresten rejält tungt, så gick vi in och försökte få tag på Tommy. Vi såg att han var upptagen så jag startade med mitt program och Ullis körde lite lätt med några övningar. Jag hann väl köra halva mitt program klart när Tommy började visa Ullis. Och det gick nog lite lättare idag för mig än sist. Trots den relativt hårda körningen igår. När mitt program var klart, det tog väl ca. 45 minuter, så passade jag på att staka tills Ullis var klar. Jag hann med 3 km på en Skierg Concept2. Jag tyckte jag körde hyfsat hårt men tiden var nog drygt 13 minuter. Men skönt att staka lite och det blev en helt okey träningsdag ändå. Jag är nöjd. Sen åkte vi vidare upp mot Skärholmen, för ett litet inköp, och då ser Ullis att det ligger två biobiljetter i bilen och de går ut nu i slutet av januari. Så varför inte se någon film då. Väl på plats i Heron City så kollar vi lite fort vad som går och vi fastnar väl bägge för "En jävla jul", eller vad den heter. Och 45 minuter innan den startar. Lite lätt hungrig var man också. Vi hann visserligen ta två små hamburgare på vägen upp men det vore ju gott med lite ordentlig mat. Men vi delade på en portion istället. Och snart nog var det dags. Precis när det skall börja så kommer jag på att jag behöver små pluggar, för att plugga igen hål på längdskidor. Men vad f-n! Jag rusar ut och håller på att trycka upp dörren som är larmad. Som tur var så ropar Ullis på mig så jag kommer på att jag är på fel ställe. Ut och sen sprang jag till XXL och direkt bort mot den giftiga lukten, där de tror att de gör bra glid. Jag skrattar lite för mig själv när en av personalen stolt sade att han lade på LF till en kund som bonus eftersom de fått vänta. Det skulle ge bättre glid. Kunden själv visste inte ens vad som sades och man kan fråga sig varför han ens skulle ha valla. Men hursomhelst så frågar jag en annan ur personalen om de har pluggar för att plugga igen hål och han fattar ingenting. Men "LF-killen" reagerar iaf och gör en schysst lösning till mig. Bra där! sen fort iväg och jag var nog inte ens borta i fem minuter. Filmen då! Nu hade man ju hört att den skulle vara så bra så förväntningarna var ju rätt höga. Och visst var filmen bra men inte i närheten av "En man som heter Ove". Den här får väl iaf 3 i betyg, gott nog! :-)

Och visst ger LF bättre glid än CH men ge skidorna till mig istället så får ni NB! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards