Alla inlägg den 11 januari 2016

Av Niclas Bernhardsson - 11 januari 2016 22:07

 

Måndag och första dagen på skolan efter jullovet. Det blev lite trixande med datorerna och förstås välkomstord från nye rektorn. Och efter lunch hade jag ett snabbt möte med en ny kollega innan det var dags för föreläsning på Elektron, i Gnesta. Det handlade om smygrasism och det önskade man att fler kunde gå på. Men vi lärarare har en viktig roll så varför inte börja med oss.

Efter det var det bara att ta sig hem och imorgon kommer eleverna. Och sen väntade ett möte med revisorn men hon fick förhinder så jag passade på att träna istället. Ullis hade bokat in lite allt möjligt men jag tänkte först staka och sedan skulle vi tillsammans vara med på Yogan. När jag väl var på plats, och hejat på några personer, så var jag igång med stakningen. Tanken var en mil eller t.o.m en timme. Men vid 8 km och 36 minuter så var jag rätt slut. Rejält varm och svettig. Men det var rätt länge kvar så jag gick upp och kollade vad det fanns för motionsapparater och en motionscykel var ledig. Men jag tryckte nog in fel så det blev aptungt! :-0 Det blev 22 minuter och 8 km, vad det nu är värt.

Efter det så väntade Yogan men nu var jag supersvettig och de hade öppnat dörren så man blev snart läskigt kall på ryggen. Power-yoga, var det förresten. Och man fick verkligen kämpa och stelare än någonsin. Några övningar var omöjliga men jag kämpade på. Vi får väl se om det blir någon fortsättning, det är säkert bra men kanske inte är det viktigaste vapnet mot bra tider.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards