Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Niclas Bernhardsson - 15 januari 2016 20:57

Fredag och Ullis och jag hade bokat in lite rehab/prehab-träning, i Södertälje. Men först så var det jobbdag och en riktigt bra dag i skolan. Igår körde jag "Älska mig" för en av mina klasser och idag körde jag samma film för min andra klass. Den är riktigt bra och ger eleverna en rejäl tankeställare. Men lite tårar blev det då den är så djup och stark. Och sista lektionen så var det ytterligare en mycket bra lektion som nästan var i samma tema. Kanske inte lika mycket vanlig skola men däremot mycket om livet. Me like! Och sen värmer det i hjärtat när eleverna säger att jag är den bästa läraren de har haft.  Fast det är en ständig kamp att lära ut på rätt sätt och man måste var ödmjuk inför sin uppgift. Och framförallt ta vara på all kunskap som finns hos kollegorna. Men iaf. Fort hem och fixa iordning träningsväskan och, tillsammans med Ullis, bege sig mot Sydpoolen, i Södertälje. Där checkade vi in och vi gick och bytte om. Vi träffade förresten på några bekanta. Som vanligt faktiskt. Jag värmde upp i 22 minuter på en Crosstrainer i lagom hårt motstånd och Ullis ställde sig på ett löpband. Sen körde vi själva grundpasset ihop tillsammans med bra tempo. Både tufft fysiskt och med bra flås. Det tog väl ca. 40-45 minuter och efter det så kunde jag inte hålla mig och stakade 2 km på en Skierg.

Sen går jag till omklädningsrummet och något får mig igen att fundera på om jag skall ställa in mina skor. Varför jag funderade på det just då, vet jag inte, men det får en att fundera. Jag hade alltså ställt mina ytterskor precis innanför omklädningsdörren och under de 5-10 minuterna det tog för mig att duscha och torka mig så försvinner mina ytterskor. Ett par Salomon vinterkängor. Sen tar det ett bra tag då jag försöker hitta dem och pratar med receptionen och lämnar mitt nummer, ifall de skulle dyka upp. Kanske fick man inte ha dem där och har jag tur så har någon städare lagt undan dem. Men det är nog inte troligt, eftersom ingen ännu har ringt. Surt, sa räven.

Men nu är det som det är och jag får ta med mig att passet var bra.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards