Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Niclas Bernhardsson - 19 januari 2016 19:00

Tisdagsträning och det verkade lite kallt igen men när jag kikade på termometern så var det inte så värst farligt. Men jag tog på mig ganska ordentligt och tog även med mig min Airtrim. Och det var klart behövligt. Väl på plats så var det helt dött och jag tänkte att kylan skrämt bort dem. Men snart nog ser jag iaf tre personer komma joggandes. Och det var Flaken, Tokan och Putte. Och vi bestämde oss för distans genom Trosa idag. Det kunde vara trevligt. Och Rydholmaren då? Som tur var så springer vi just på den väg som  han kommer på och vi plockar upp honom och fortsätter. Vi kör genom stan och sen ut mot Långnäs och tillbaka till stan och sen bakvägen på Stadsloppet på slutet, eller rättare sagt via Strandvägen. Rejält kallt ibörjan men jag lyckades få lite värme och liv i kroppen. Putte höll farten ibörjan och jag tyckte att han höll bra fart. Sen, vid en korsning, så råkade Flaken, tillsammans med Rydholmaren komma först och då höjdes farten rätt mycket. Snart så blev det lite småtufft men till slut så samlades vi ihop och sista biten blev lugn och skön. 12,5 km och skorna tillhör inte mina favoriter och jag ville inte springat en meter till i dem. Ganska mycket smärta rätt under km högra foten och skorna är i sig lite trånga. Vi får väl se om jag inte lägger ut dem på blocket. Med inbyggda broddar men jag är inte förtjust i dem. Snittfart på 5.55/km och snabbaste kilometern på 5.35. Tror det gick i 5.40-5.45 för jämnan. Ändå lite skönt att inte fisjogga.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards