Alla inlägg den 27 januari 2016

Av Niclas Bernhardsson - 27 januari 2016 22:46

Igår fick jag ju ställa in träningen men idag var abstinensen alldeles för hög så jag tjatade lite på Ullis om att vi borde gå och träna. Sen när vi precis skall gå så säger Tim något om sin rodd. Han hade ju kört 5 km och klockat sig. Kanske inte hans max men han ville ändå se vad jag kunde göra. Jag trodde mig vara rätt säker på att köra under 20 minuter men har ju aldrig rott direkt länge då jag tyckt att det varit ganska tråkigt, kanske i kombination med att det är jobbigt. Hursomhelst. Det kunde jag ju göra. Igår var jag förresten rätt sänkt. Jag vet inte riktigt vad det var men jag fick bädda ned mig och ta en vilodag. Men idag traskade vi med ganska pigga ben till Safiren, som är vårat lokala gym. Där var det full aktivitet och jag stretchade lite först innan jag satte mig och förberedde mig mentalt. Nu gällde det att inte vara övertaggad också. Jag spänner fast fötterna och drar igång! Och jag håller ganska lite för högt och hårt tempo, då jag har en estimerad sluttid på ganska precis 18 minuter. Men snart nog så är den uppe runt 18.30 och jag får slita från start. Hmm, undrar om jag orkar det här. Och remmarna på fötterna är ju så sjukt dåliga och lossar hela tiden. Ungefär vid varje 500-600 meter så måste jag lite snabbt spänna åt dem. Men det tog ju inte mer än 3-4 sekunder men det stör ändå rytmen. Vid en kilometer så har takten tyvärr sänkts lite och ibland så ligger den på runt 20 minuter och jag får verkligen uppbringa all min energi. Och så håller det på. Det är fruktansvärt jobbig och snart så börjar svetten rinna ned i ögonen och jag ser inte längre någonting. Halva sträckan nu och jag andas högt. Men vad f-n! Skall jag orka det här? Men jag kämpar stenhårt och takten ligger ofta runt 18.30, det känns bra. Sen vid en km kvar så är det bara att pumpa men det var just pumpa ja. Hur länge orkar man? Nu tycker jag att jag tar i och då verkligen allt! Ja, mycket mer fanns inte att ta ut och jag har t.o.m svårt med balansen nu. Väl i mål på 18.40 och jag är supernöjd. Lite väl stel i höften som fick mycket träning i måndags och styrkan efter rodden fick jag korta ned då jag var så slut. Det blev väl 30 minuter styrka iaf och sen avslutade jag med lite lätt cykling i 10 minuter. Bra jobbat! Nu är det bara att googla och se om jag var totalt värdelös på rodden! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards