Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Niclas Bernhardsson - 2 februari 2016 22:35

Tisdag och hur skulle jag fortlöpa med svenskalektionen idag. Det kändes som om jag hade så många projekt på en och samma gång. Så jag kikade lite fort på nätet efter tips och vad hittade jag för roligt. Jo, Spoken Words! Det lät ju jätteroligt men kanske mindre roligt att man inte är någon stjärna på det själv. Men dikta och skriva låtar, kan jag ju. Hyfsat iaf! :-) Så jag stressade ihop en lektion med det och så fick jag chansa lite med vad som var okey och när det blev lite väl mycket s.k "vuxenprat" så fick jag snabbt hoppa över till ett annat exempel. Och vad duktiga de var, jag blev på riktigt chockad! :-0 Efter det så var det arbetsledarlagsmöte och sen full fart hemåt. Väl hemma så försöker jag komma ikapp med några saker och sen stressade jag iväg till biblioteket eftersom min bok hade kommit. Det var förstås stängt men jag kan ju komma in med min kod. Men jag hittade inget ställe där boken kunde tänkas vara. Den är säkert inlåst eftersom den var beställd. Nåja, jag får försöka lösa det med hjälp av Tim, imorgon.

Och Ullis drog iväg rätt fort till Safiren. Hon hade tre pass inbokade och jag blev riktigt avundsjuk, det ville jag också orka köra! :-0 Men jag hade egentligen fullt sjå att packa mig in i bilen och ta mig till löparbanan. Jag var klart först där och jag tände upp och stretchade sen. Efter ett tag så kommer en bil men det är Linkan, som bara kollade in läget. Och med en stor fet korv i handen! :-0 Men kul förstås att han hälsade på. Strax därefter så kommer Putte men idag så kan vi kolla honom för Sprutte eftersom hon ätit pizza och var orolig om han skulle hinna hem. Jag trodde att han menade för att byta om men pizzan satte visst fart (read it in english...) på magen! :-0 Och själv var jag lite sänkt och hade precis innan avfart mot Trosa haft en nysattack som gjorde att katterna lekte kurragömma och ville aldrig komma fram. Jag var riktigt groggy och det tog väl tio minuter innan jag nyst klart. Vad det är vet jag inte men jag får sådana där nysattacker ungefär varannan, eller var tredje vecka. Hursomhelst så varnade jag Flaken och Tokan, som också var där, att jag kanske inte skulle klara passet och efter uppvärmning och löpskolning så drog vi iväg. Och det gick ruggigt fort i början men första minuterna klarade man ju av. Men jag fick kämpa alltmer och när jag kollar klockan, samtidigt som jag är riktigt slut, så ser jag att det är två minuter kvar av första intervallen. Det tar knäcken på mig och jag stannar och pustar ut. F-n! Jag antar att det är ngt i kroppen eller att jag helt enkelt har för många bollar i luften. På något sätt så skall jag läsa ikapp två veckors pluggande och då skall man plugga på halvfart. Jag önskar verkligen att jag haft alla böcker från start. Nu är det till att sätta fart. Start, fart. Många rim här. Rena Spoken Word. Stagnera, diktera, Fötterna vandalisera! Nä, jag bara skojar. Jag är verkligen ingen fena på det där. :-)

Det blev iaf rätt bra fart till en början alltså och sen joggade jag bra länge innan det började kännas bra och jag ökade så sakteliga farten. Till slut så låg jag endast lite under Flakens tempo och jag stannade sen inte på vilan. Men det körde jag förstås inte hela tiden. Det blev till slut drygt 9 km och det får vara okey om man ändå inte är på topp.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards