Alla inlägg den 5 februari 2016

Av Niclas Bernhardsson - 5 februari 2016 21:55

Fredag och även inläsningsdag. Men jag hade haft så mycket att göra så jag var alldeles för sent ute och hade inte hunnit med att ens lägga in min egen sal till förfogande sas. Hursomhelst så tänkte jag att det får lösa sig väl på plats. Men en kollega var, dock planerat, inte på plats och det innebar att jag inte skulle kunna gå ifrån och engelskaglosorna fick jag ta hand om själv. Så jag skrev helt sonika en lapp och satte upp på klassrumsdörren med de tider som fick gälla idag. Sen att det kanske inte var helt enligt regelboken, är en annan femma. Och sen kommer en vikarie och tror att hon skall ha min klass. Jag förklarar att det är inläsningsdag, så det verkar ha blivit en miss även där. Så jag skickar tillbaka henne till den klass som hon egentligen skall ha då. Och några av "hennes" elever kommer och är allmänt förvirrade. Så det blir samma sak där. Lite tuff start alltså. Men med lite sunt förnuft så funkar det och vi bestämde att vi kör glosorna i slutet på dagen, då vi ändå skulle samlas. Och eftersom jag inte fick någon som täckte upp för mig så stängde jag klassrummet i en timme. Men efter maten så fick jag ändå öppna upp lite tidigare eftersom många av eleverna ville fortsätta med sina arbete. Och mackorna, som jag hade tagit med, fick jag slänga eftersom jag ändå inte hann äta dem. Vi avslutade skoldagen med lite härliga "Spoken Word"-framträdande och fika. Sen var jag så stressad över att inte fått en lugn stund så jag hann knappt gå på muggen innan jag hade ett möte inplanerat. Fast mötet gick bra och var så positivt. Skönt!

Väl hemma så blir det ytterligare några koppar kaffe och visst vore det skönt med lite simning.

Ullis och jag bytte om och traskade sen iväg till Safiren. Väl där så körde vi på men sen, efter 800 meter, så blir jag lite slemmig i halsen, och måste bryta. Jag vet inte vad det är men det har hänt några gånger i poolen. Kanske är något med kloret. Rätt bra tempo iaf. Det gick på lite under 21 minuter, det med några små stopp vid kanten.

Bastu efteråt och sen, i omklädningsrummet, så skrattar jag, och några herrar, gott åt ett samtal på andra sidan. Eller vi kan liksom inte låta bli att le iaf. En förståndshandikappad kille berättar till sina vårdare hur han bastade på ett ställe där herrarnas bastu var avstängd och att han fick basta i tjejernas bastu. "-Men det var väl inga tjejer där", säger en av dem. "-Jodå!". "-Men de hade väl kläder på sig?". "-Nä! Det var roligt att titta på!" :-)

Efter det så går jag ut och Ullis väntar. Vi morsar på "Chai" och pratar lite med honom. Kul!

Sen efteråt så passerar vi affären och jag får för mig att fixa hemmagjord pizza så vi avslutade kvällen med lite gott käk och teve.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards