Direktlänk till inlägg 7 februari 2016

Överaskande bra och skönt långpass!

Av Niclas Bernhardsson - 7 februari 2016 20:45

Söndag och numera regel än undantag att Ullis och jag kör vårat långpass då och vi pratar förstås om löpning. Och Tanjis skulle visst med och det har hon varit några gånger, det är alltid trevligt. Och idag var inget undantag heller. Och vi pratade om allt möjligt och tiden flög iväg. Rätt som det var så reagerade jag på hur lätt det kändes och att vi faktiskt hade sprungit typ 42 minuter. Och att jag reagerade så var nog mest för att det kändes riktigt dåligt innan, och en bit in i, passet. Men det fortsatte att kännas bra och det väldigt länge. Vi hade innan sprungit och mött upp T och sedan vänt tillbaka för att springa över Hunga och sen genom Trosa. Där körde vi genom skogen till Tanjis område där vi lämnade henne. Hon fick ihop hela 15 km och Ullis och jag siktade på 21 km, eller lite mer. Och samma sak nu. Det kändes fortfarande bra och vi närmade oss 17-18 km. Men jäklars vad kul. Fast längden tog ut sin rätt till slut så vi fick kämpa lite på slutet. Väl framme så har vi närmare 21,5 km och det var klart behagligare än på mycket länge. Nice! Efter det så blev det lite stretching och när jag skall in i duschen så hör jag att det plingar i butiken. Oj då! Jag är svettig och nästan naken och slänger på mig mina redan kalla och blöta kläder! Ahhggr! :-0 Jag springer ned och öppnar och det är en herre som undrar om det är öppet. Jag förklarar att jag givetvis kan hjälpa honom men att jag måste duscha först. Inga problem, sade han. Han bodde ändå i de nybyggda husen bredvid. :-) Sagt och gjort. Efter skön dusch så hjälpte jag honom och Ullis och jag hjälptes åt att städa lite butiken. Eller kanske främst min älskade och mer välorganiserade kvinna! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards