Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Niclas Bernhardsson - 14 mars 2016 20:00

Ja, nu hade jag varit sjuk bra länge och abstinensen sprutade ur öronen. Så när Ullis undrade om jag inte skulle med och simma så kunde jag inte hålla mig. Vi kikade på hur länge badhuset hade öppet och traskade bort. Efter att ha bytt om så gick jag in i badhuset och kikade efter Ullis och där hoppade hon fram. Oombytt! :-0 Men vad nu då? Hon berättar att det är simträning om 10 minuter och tyckte inte det var någon idé. Oj då! Men jag hade ju varit sjuk en längre tid och det skulle ju bara vara bra om det blev lite lugnare i början. Och jag hoppade i och det vara både äldre och barn på samma gång. Det blev lite slalom och jag tyckte jag drog längd på längd och kanske att jag tog i lite hårt. Sen ser jag i ögonvrån att en unge gör en bakåtvolt samtidigt som jag närmar mig. Jag försöker vrida bort huvudet och hoppas på det bästa. Han snuddar vid mitt huvud och landar väl lite på axeln och ena armen. Han säger direkt förlåt och jag blir väl lite grinig och simmar till kanten och rättar till glasögonen. Jag ser att mamman närmar sig men hon verkar inte bry sig om mig och jag kommer på mig själv att vara en grinig gammal gubbe. En sådan jag aldrig trodde att jag skulle bli. Men det var en bra insikt och det gick ju bra för både mig och grabben. Sen fortsätter jag att crawla och några längder går nog lite för hårt och jag sen får jag nog. Det blir väl 7 minuters träning och jag kom antingen 200 eller 250 meter, tror jag. Nu orkar jag inte räkna. Efter bastu och dusch så byter jag om och när jag gör det så ser jag en bekant komma in från gymmet. Han har nyligen börjat träna och såg rejält trött ut. En liten grabb utbrister helt plötsligt: - Du, du ser ut att ha skitit på dig! :-0 Ha ha, jag kan inte riktigt hålla mig men vad gör pappan? Nä, ingenting. Den gamla grinige gubben, dvs jag, börjar direkt att fundera på hur det kommer att gå för grabben i framtiden om han inte får gränser. :-) Men det var iaf rätt roligt och många drog på smilbanden.

Sen går jag ut och får som vanligt vänta på Ullis... host! Jag menar att jag för första gången får vänta på Ullis och hon ser lite chockad ut att jag redan var klar. Men jag glömmer förstås mina badbyxor...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards