Alla inlägg den 8 april 2016

Av Niclas Bernhardsson - 8 april 2016 21:12

Fredag och ytterligare en dag med Nationella prov i skolan men för mina elever. Alltså inte för mig. Men det verkade som det tar på mig också med all nervositet och man vill ju hjälpa eleverna så mycket men man är helt hjälplös. Och kommer det frågor så kan man inte mer än att bara påpeka små enkla saker som "har du läst hela texten?", "nej, jag är ledsen, jag kan inte hjälpa dig men försök att kolla på figuren och se om det hjälper dig". Men alla kämpade som vanligt bra och nu är det bara att andas ut. Sen blev det lång lunch och jag passade på att rätta lite prov innan de hade en kort engelska-timme och sen en ännu kortare svenska-lektion. Där blev det fika igen och vi tittade samtidigt på youtube. Sen höll jag på att glömma bort ett möte men det ordnade sig.

Väl hemma så var jag så trött så jag stupade i säng och sov sen lite väl länge. Efter det så var jag som en zombie men hade vi bestämt att vi skulle simma så skulle det bli så. Vi packade våra väskor och drog ned. Jag träffade en bekant, eller iaf en som är lite nyfiken på hur det går för mig, som undrade hur jag låg till med formen och jag sade som det var. Att jag tränat hyfsat bra men att jag gått upp för mycket i vikt. Sen in i bassängen och nu hade vi inte simmat på länge och jag kände mig lite ringrostig. Och det verkade inte släppa. Fullt med folk i bassängen och man fick kryssa lite. Sen morsar jag på en kille jag precis träffat men han är sjukt trevlig, det är förresten killen som lånade ut sin mobil så att jag skulle kunna se klart på J-O´s sista match. Han undrade lite hur det gick och han berättade lite om sin träning. Och efter ett tag så undrade han om vi inte skulle hänga med på hans intervaller och varför inte. Jag förstod rätt fort att jag inte skulle hänga med men jag körde på så hårt jag kunde. Ullis var några sekunder före och sen ytterligare några sekunder före låg den andre killen, som jag inte kan namnet på. Jag tror jag låg på 1.20-fart som snabbast och sen en på 1.31 och en på 1.40-fart Dvs farten/100 meter fast vi körde bara 25-metersintervaller. Det blev 6 stycken intervaller och farten tar jag med en nypa salt eftersom klockan inte är exakt i poolen. Totalt 800 meter och det fick faktiskt räcka idag. Sen blev det som vanligt snack i bastun och fastän man inte känner killarna, som var där, så drog diskussionerna iväg till extremidrottare och bastu-VM.

Efteråt så käkade vi på Krilles och handlade lite till kvällen och förstås till Felix, då han skall göra högskoleprovet, imorgon.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards