Alla inlägg den 12 april 2016

Av Niclas Bernhardsson - 12 april 2016 19:45

Tisdag och det stod både löpning och Champions League, aka Zlatan, med på schmemat idag. Men när jag kom hem från skolan så har Ullis fått sprungit hem då bilen inte startade. Troligtvis har en lampa stått på. Så vi fixade mat och sen åkte vi lite tidigare ned mot Trosa för att starta upp bilen med hjälp av motorcykeln. Men väl framme så märker vi att motorcykelbatteriet är för klent. Så vi åker vidare mot löparbanan och vi blir lite sena men efter några minuter har vi bytt om. Ullis, som redan har sprungit, skulle testa och se hur det kändes. Och innan vi åkte så hade hon sett en artikel som passade in på mina problem. Ja, helt på pricken faktiskt. Att när jag börjar springa så sprutar mjölksyran ut i benen och för en del så blir det så när vadmusklerna inte får plats. Och sen börjar det funka, förhoppningsvis, efter ett tag. Och jag var flåsig som sjutton och det tog emot rejält på uppjoggen. Men jag kom igenom och stretchade lite och sen drog vi igång löpskolningen. Den gillar jag, det gör så att jag blir redo på ett bra sätt. Hursomhelst så är det snart dags och det är 400-ingar med ståvila, på schemat. Lite småsegt att starta och jag reagerar på att jag ligger först. Och då är ändå Tokan med. Han brukar ligga rejält före men idag är han bukstinn. Och det var även jag och jag hann heller inte in på toaletten, då bara en toa var upplåst. Första 400-ingen går på måttliga 1.38, och jag var ändå snabbast. Min varning om att ta det lugnt verkade gå in. Sen höjer vi alla farten och min nästa går på 1.33 och där omkring låg jag sedan. Men kanske att jag fick kämpa för hårt men jag bestämde mig ändå för att kämpa i samma fart så länge som det var möjligt. Och det funkade i två set, den sista intervallen trampade jag rejält med luft och jag kände att det fick räcka då både tekniken och känslan var helt borta. Jag är ändå grymt nöjd med passet. De övriga fortsatte lite till och Ullis fick ett gäng snabba intervaller och det såg ut som hon körde fina 200-ingar, på slutet. Sen joggade jag ned resten av passet.

Väl hemma så är det Champions League och då med Zlatan i fokus. Och jag nästan nervös. Det var som sista chansen för honom att bevisa hur jäkla bra han är. Men idag var det ingen lyckad dag för PSG. Attans. Det var som fördömt och Zlatan var inte helt i slag heller. Surt! Jag blev faktiskt på dåligt humör av det och sen en annan sag som gnagde. Det gjorde att dagen slutade i moll. :-( Men det skakade jag förstås av mig sen.

2,6 km uppjogg


400-ingar, ståvila 1 min, 2 min Setvila

1.38,5

1.33,4

1.33,5

1.34,5


1.33,9

1.32,6

1.33,2

1.33,7


Nedjogg 1,8 km


Totalt klena 7,8 km och sen ingen träning dagen efter.... blä!



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards