Alla inlägg den 19 april 2016

Av Niclas Bernhardsson - 19 april 2016 19:00

Så var det tisdag och det har återigen varit mycket jobb på skolan och dessutom hemmavid. Men Tim har skött det mesta på Enklaresport och det med den äran. Men dags för träning och nu var det tidsstegar, som stod på schemat. Tanken var 2x2,4,6,4,2 minuter i tröskelfart, eller lite snabbare. Men väl på plats så börjar vi med uppjoggen och det går återigen inte alls. Jag får återigen svårt att andas och det känns olustigt i hela kroppen. Pulsen ligger skyhögt och jag snittar runt 190 slag/minuten och det håller i ca. sex minuter. Sen börjar det funka igen och det är ju bra skumt. Men men... Efter uppjoggen kör vi lite stretch och sen drar vi igång löpskolningen. Och vi är jag och Ullis samt, Rainy, Tokan, Putte och Mie, som var lite sen och under joggen dyker förresten Rydholmaren upp. Sen är det bara att dra igång och det kändes som om alla körde för hårt, eller iaf initialt. Tokan och Rydholmaren försvann och jag blev helt själv medan de andra verkade hålla ihop lite bakom mig. Men jag blev taggad ändå och kämpade på. Dock kändes det som om det gick lite för fort och man orkade om man skulle hålla. Och snart dags för fyraminutaren och nu var nog pulsen i taket men jag kämpade på. Fast skulle jag orka? Njae, på den första långa intervallen så gick det inte längre och ändå hade jag försökt sänkt farten ett tag. Jag beslutar mig för att jogga resten och det blir 7,65 km. Kanske dags för att vila lite?

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards