Alla inlägg den 22 april 2016

Av Niclas Bernhardsson - 22 april 2016 19:00

Fredag och vi avslutade dagen i skolan med brännbollsmatch mellan två klasser, som vi lärarkollegor, Johanna och jag, har ihop. Fast tyvärr hade inte bägge klasserna fått samma tips så det blev väl kanske lite ojämnt men det får jag ta upp senare. Hursomhelst så skjutsar jag hem Inka och fastän det nog var ganska nära, det lät iaf som det, så var jag tvungen att åka rätt långt med bilen. Jag lämnade av henne och tog mig en snabb koll på skolan innan jag åkte hem. Ullis sprang från Vagnhärad och jag skulle plocka upp henne. Och jag ser att hon varit ute i nästan en timme och samtidigt så tornar molnen upp sig! :-0 Oj, skall himlen öppna sig? Fort iväg och när jag precis passerat Usta, en plats mellan Gnesta och Vagnhärad med en bondgård, så ser jag Ullis komma löpandes på lätta ben. Hade inte hon ont? :-) Och det börjar samtidigt regna tajmingen var perfekt. Det blev ca. 11 km för henne. Väl hemma så stupar vi i säng. Eller i soffan rättare sagt. Vi skulle bara sträcka på oss lite och jag bytte om till pyjamasbyxor! :-). Klockan drar iväg till 19 och så ringer det från butiken! Oj! Vad är det nu, tänker jag. Fort ned och ställer mig lite i dörröppningen och där utanför står Inka med syrran och deras mamma! :-) Riktigt roligt och jag springer upp och tar på mig ordentliga byxor och säger till Ullis. Så går vi ned och släpper in dem och pratar om allt möjligt. Jag får beröm så jag blir alldeles blyg, jo jag kan bli det, och låtsas inte höra då mamman pratar med Ullis. Och så busar jag lite med både Inka och syrran Indra. Barnen ville absolut gå och bada men de hade inga badkläder så när jag säger att jag och Ullis skall gå och simma så suckar de uppgivet. :-( För övrigt så är de nog det mest godhjärtade barn jag träffat, iaf så har jag bra koll på Inka. Hon är godheten själv och det är en ynnest att få vara hennes lärare. Men nu var det simning som gällde och vi säger adjö och tackar för besöket och skyndar oss. Väl på Safiren så ser vi att det är typ helt tomt, jag tror bara jag ser Rainy i poolen. Hon är igång och verkar ta det lugnt idag. Väl inne så säger han att det är första gången på länge och att han har tappat. Och Ullis och jag är inte sugna på intervaller utan bara sträcka ut lite. Och så får det bli. Men det sporrar alltid att ha flera i poolen och jag kör emellanåt lite hårdare och när passet är slut så har jag snittat 2.19/100m och med dolme. Jag använde typ bara benen några gånger och då var jag nere i 2 min/100 meter. Och idag blev det i princip utan stopp. Jag stannade bara först 15 sekunder, efter 400 meter, för att få bättre sikt i glasögonen och sedan i 11 sekunder efter ytterligare 100 meter. Därefter blev det lite prat med Ullis i en knapp minut (53 sekunder) och det efter ytterligare 550 meter. Sen avslutade jag de sista 450 meterna i ett sträck. Det enda är väl att jag börjar få problem med imma på glasögonen fast det gör faktiskt att simningen går lite bättre då jag inte tittar framåt så mycket utan mer ned. Efter det så väntar jag in Ullis som vilade lite mer idag och fick ta några längder till för att komma upp i 1500 meter, som blev målet för idag. Jag är sjukt nöjd! 1500 meter på 36 minuter och utan problem. :-) Efter det så kikade vi lite på Let´s dance men det börjar ju att tappa lite. Det är väl Hellenius som är den stora behållningen. Fast det är klart att man inspireras av kändisarnas insatser.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards