Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Niclas Bernhardsson - 17 maj 2016 22:31

Tisdag och jag var fortfarande lite trött, men inte i närheten av vad jag var igår. Det vanliga mötet på jobbet drog ut på tiden och jag kom hem lite sent. Väl hemma så stod vi i valet och kvalet på att gå och handla eller bara slänga ihop lite pannkakssmet. Jag blev själv lite sugen på pannkakor, när Ullis kom med förslaget. Sagt och gjort. Vi stekte på och när allt var klart så började vi att äta och samtidigt kom ungarna från gymmet.

Lite kaffe på det och snart bytte vi om och åkte iväg till träningen. Det är några till på banan men vi skall ju springa på elljusspåret idag och från klubben är det faktiskt bara jag, Ullis och Tanjis. Vi joggar bort mot Vitalis och utegymmet. Där har jag planerat in lite styrka men tjejerna vill springa så snart nog är vi iväg och min tanke är att köra progressivt. Jag börjar lugnt och sedan ökar jag bara men kuperingen är grym och jag får verkligen bita ihop. Jag ser att två tjejer gått ut från en bit och efter 10 meter på spåret så får en av tjejerna håll. Jag skrattar lite och nämner att hållet kom fort. "Innan jag ens hunnit springa!", säger hon. Men hur gick det för mig då? Jodå, inget håll men jag tog ut mig och första varvet gick på 12.43, det andra gick 22 sekunder snabbare och då undrade jag om jag skulle fortsätta kunna öka på tredje. :-0 Men jag fick låtsas som om det kom snabbare löpare bakifrån och bara matade på. Backarna sög rejält och på de tre varvet så lyckades jag sänka ytterligare en sänkning på 26 sekunder från varv två. Härligt!

Det blev ca. en mil och jag är nöjd! Tack Ullis och Tanjis för bra sparring!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards