Alla inlägg den 22 maj 2016

Av Niclas Bernhardsson - 22 maj 2016 21:00

Så var det söndag och nu hade Piff och Puff bestämt att vi skulle ut på en längre cykeltur. Och Piff och Puff är ju, för obekanta, Ullis och Sara. Men Sebbe ville hänga på och tanken slog mig, är han inte liiiite lik Svarte Petter? ;-) Så snart nog var vi iväg och jag startade klockan och vi rullade ut ur Vagnhärad och jag borde vara mer trött än jag var. Men det kanske kommer. Det har, på väldigt kort tid, varit klassutflykt med tältning och lite sömn, 70-årsfest samt en hel del träning. Vi hinner knappt rulla ut från Vagnhärad innan Sebbe säger något och försvinner som en avlöning. Vi andra skrattar lite och gissar att han hade svårt att hålla sig. Det är rätt kuperat i början och vi tuggar på bra. Vid varje mil så säger jag till och trots att regnet duggar rätt så är vi vid gott mod och det känns riktigt bra. Tempot ökar så sakteliga och i vissa nedförsbackar trycker vi på lite och jag toppar på 48,6 km/h. Vi ligger oftas på ett led och på slutet, mot Nyköping, är det ruggigt fin asfalt. Tyvärr gäller inte det övriga delen av rundan. Men vi vänder upp och snart nog är vi framme vid Å-stugan och där står Sebbe och väntar. Han hade inte väntat mer än 8 minuter så vi fick bra fart på slutet. Det blev ett snitt på 26 km/h dit och tog vi bort första kilometerna så fick vi 27,2 km. Helt okey. Fikat är underbart gott och personalen grymt tillmötesgående. Rekommenderas starkt! Efter ca. 20 minuter så är vi igång igen och nu är det med segare ben vi kör vidare. Sebbe drar på igen och vi hinner knappt börja cykla förrän Ullis ropar. Kedjan har hoppat och jag vänder tillbaka och fixar det. Ingen svår sak men kedjan är lite kletig. Sen kör vi på igen och det går inte riktigt lika fort nu fast det är lite lättare. Vi håller ändå ca. 26 km/h på hela rundan och vi är alla nöjda. Total stigning på 470 meter, sträckan lite drygt 77,5 km och tiden prick 3 timmar. Snittpuls på ganska låga 131 slag/minuten och det får väl vara godkänt med tanke på att jag låg först och borrade hela tiden. Tack för sällskapet Piff och Puff samt förstås Svarte Petter! ;-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards