Alla inlägg under maj 2016

Av Niclas Bernhardsson - 5 maj 2016 15:45

Så var det torsdag och helgdag. Och Ullis ville springa runt Sillen fast både hon och jag kände oss lite småsega. Men jag tänkte att det brukar ju släppa. Fast innan vi kom till Sillen så kunde vi ju välja en kortare väg men till slut så var vi ändå inne på att försöka. Jag tyckte att vi kunde lägga in en kortare paus vid varje 3 km och så fick det bli. Men den jobbiga känslan släppte aldrig och det blev snarare tyngre och tyngre. Och när vi kommer ut på den stora vägen, där det står "Gnesta 11 km", så kändes det överjävligt! När vi börjar närma oss alltmer så bestämmer vi att det får räcka då vi kommit till Gnesta. Vi kunde ju ta oss en glass där och ta bussen hem. Och när vi närmar oss så börjar Ullis öka och jag får kämpa allt jag har. Helt klart så är det inte min dag. Väl framme i Gnesta så stannar vi vid en busshållsplats. Det verkar tyvärr inte gå någon buss förrän på kvällen men vi går till Stopp och köper oss en glass först iaf. Sen går vi tillbaka och kollar igen. Men det verkar tyvärr inte bättre. Sen messar Ullis några bekanta och till slut så blir det napp. Så det fick bli skämsbil hem... Nåja, det blev iaf 20,5 km och jag fick dessutom slita. Ja, Ullis med.

Av Niclas Bernhardsson - 3 maj 2016 21:45

Tisdag och alltså klubbträning men grabbarnas mobiler hade kommit men tyvärr till Telenor-butiken, i Nyköping. Och de ville förstås ha dem direkt så jag ställde förstås upp på det. Felix övningskörde in till Nyköping och körde hela vägen och det innebar även parkering på Åhlens-parkeringen. Det kändes jättebra och då var det ändå mitt i rusningstrafiken. Fast nu var det bråttom. Vi får springa ned till butiken, då klockan var ett par minuter i 18. Väl framme så fixar vi allt, efter lite strul, och börjar då åka hemåt. Men klockan har tickat på och jag ringer hem och ber Ullis packa iordning mina löparkläder så får jag byta om på plats sen. Och vi skulle även äta lite på vägen. Vi åker in, med mig vid ratten nu, på Burger King och beställer och åker vidare. Typiskt nog så har de glömt att slänga med en meny och vi får åka tillbaka. Attans! Fort hem och Ullis hoppade in och barnen ut. Vidare mot Trosa och löparbanan och Ullis, som redan var klar, började jogga med de andra och jag bytte om. Det blir rätt kort uppjogg för mig men snart nog var vi igång. Och vi var den här gången, förutom mig och Ullis, Rainy, som för övrigt var förkyld och joggade, Mie, Timpan, Tokan, Putte och Wirren. Idag blev det tidsstegar och några drog på alldeles för hårt på första intervallen, som skulle gå lite långsammare och sedan skulle det bara öka, och fick det lite tufft på slutet. Och själv tyckte jag att jag körde för hårt på första men lyckades hela tiden öka. Men både Ullis och jag lämnade ju blod i torsdags och det satt i. Ja, tillsammans med mycket stress på skolan så blev det lite för mycket och jag fick liksom en tung och otäck känsla. Det var som om jag kände mig värdelös. Riktigt obehagligt och jag vet inte varifrån det kom. På skolan har jag, trots tuff belastning, ändå fått bra feedback från diverse prov, på att jag gjort rätt bra ifrån mig och barnen har fått bra resultat. Men trots det så lämnade jag passet med en olustkänsla och det är förstås mycket som påverkar. Men, så här lite i efterhand, så känns det helt okey! :-)

Att jag inte riktigt kan ta i på samma sätt, som förut, det får jag köpa. Snart nog är jag i full fart igen.

Av Niclas Bernhardsson - 2 maj 2016 17:45

Måndag och Ullis och jag hade bestämt med Sara att cykla ihop. Och Sara skulle låna Ullis City-bike inför HalvVättern. Så vi fixade iordning den cykeln och snart nog kommer hon. Vi fixar det sista och drar iväg. Och Sara är så superpositiv över allt och tyckte t.o.m att det var riktigt varmt. Jag höll inte riktigt med men det var helt okey. Och tjejerna pratade i ett och det blev väl mer fokus på det sociala idag och kanske inte lika mycket på träningen. Och jag var hela tiden rädd att de inte skulle märka när bilarna kom och jag ropade ständigt - "bil!" När solen började gå ned så började jag också frysa och vi körde runt Sillen. Det är rätt kuperat och väl hemma så var jag riktigt nedkyld! Burr! Dock skönt att komma igång med cyklingen.

Av Niclas Bernhardsson - 1 maj 2016 21:56

Söndag och dagen efter att vi faktiskt delat på en flaska mousserande vin, så skulle vi ut och cykla på morgonen. Och det med Sara. Men hon kunde visst bara tidigt och då hade vi knappt vaknat. Men Ullis och jag tänkte ta en tur iaf. Tyvärr hade jag fortsatt ont i halsen, efter min tungbitning igår, och det satt fortfarande i. Men vi tog det lugnt och jag fick känna efter. Det gick dock bra och det var skönt att äntligen få cykla.  lite. Vi körde bara kommunrundan, på 22,3 km, och det var lite segt i baksidorna efter gårdagens löpning. Men helt okey. Efter cyklingen så drog vi till stan eftersom Felix behöver lite kläder. Och jag som trodde det skulle bli en enkel match. Men till slut var vi klara, vi fick äta lite mitt i också. Väl hemma så drog Tim och jag till svärmor för att försöka få igång hennes bredband och det gick väl sådär. Eller förresten. Det gick bra men datorerna behöver nog en rejäl uppdatering. Så det tog tid. Till slut så fick man rusa hem för att iaf se lite på "Mästarnas mästare".

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards