Alla inlägg den 16 juni 2016

Av Niclas Bernhardsson - 16 juni 2016 19:00

Torsdag och nu var det önskemål om att lägga träningen i Trosa istället för att utgå ifrån Safiren. Och visst. Absolut, det kunde vara roligt. Flaken var sugen på att testa Tokans special-varv, i Trosa elljusspår. Vi möttes upp kl. 19:00, vid Trosa löparbanor, och joggade sedan bort mot spåret. Jag var inställd på att bara jogga lugnt och max två, av tre tänkta, varv. Så fort vi kommer fram till spåret så börjar vi och nu springer vi motsatta hållet. Det var ju helt klart en annan upplevelse och klart spännande. När vi kommer fram till slalombackens fot så börjar vi köra uppför den och man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå att det är jobbigt. Vi springer dock inte på men pulsen går upp emot 186 slag/minuten och det känns riktigt jobbigt. Lite pustande på toppen innan vi fortsätter. Putte får nog och säger att han bara kör runt på spåret istället och vi andra fortsätter och det går i lagom fart. På varv två så är det uppför backen igen och när vi är uppe vill Flaken pusta ut men Tokan och jag stressar på honom lite så vi fortsätter. Och eftersom jag bara tänkt köra två varv och det känns bra, så kör jag på. Då jag dessutom springer ifrån dem lite så vill jag göra det ordentligt då jag annars kunde vänta in dem. Det blir riktigt hög puls och jag tar igen det jag missade i tisdags. Nice pass och jag joggar lite innan jag möter upp Putte. Sen väntar vi bra länge men vi ser inte Flaken och Tokan och bestämmer oss för att jogga tillbaka. Lite drygt en mil med en hel del kvalitet. Nice! Och förkylningen verkar det inte vara någon fara med. Felix dock mycket värre! :-0

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards