Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Niclas Bernhardsson - 4 juli 2016 22:11

Med rejäl träningsvärk efter Trosa Stadslopp så har det ju gått ytterligare några dagar utan träning. Men nu kändes det så gott som helt okey i halsen och träningsabstinensen var gigantisk. Jag ringde snabbt Ullis och undrade om hon inte ville ta en sväng till Safiren men hon ville hellre simma ute. Men jag var mer inne på att ta ett lättare träningspass inomhus först, eftersom vi gjort ett längre uppehåll. Och Ullis kunde hänga på, sade hon. Sen, väl hemma, så är det ju vanliga vardagssyssor och tiden började gå. Till slut så blir det bara jag som sprintar till badhuset och jag har ca. 40 minuter på mig. Men det är typ aslugnt i bassängen. Ja, jag är helt själv i början men sen ser jag att en kvinna också crawlar några banor ifrån mig. Det ser ut att gå riktigt fort men döm av min förvåning då jag ganska snabbt tar in på henne och så fortsätter det. Jag börjar tro att jag simmar jättefort och varvar henne några gånger. Jag vågar dock inte kolla klockan utan det får bli en glad överaskning. Jag kisar upp, över vattenytan, och ser att jag bara har fem minuter kvar och det kunde jag räcka. Med lite pustande så ser jag att kvinnan glider upp ur vattnet och hon är faktiskt rätt gammal. Så jag skall nog inte slå mig för bröstet för mycket... Och mycket riktigt. Klockan visade sig att jag höll i snitt 2'22/100 meter. Det kanske inte var så himla bra. Nu kommer jag inte ihåg vad jag brukade ha för tider. Jag körde som vanligt med dolme och typ aldrig med benspark. Som snabbast hade jag 1'48-fart, då jag tryckte på. Målet är väl att kunna ligger runt 2 min/100 meter, i våtdräkt. Det blir kul att se då jag går ut och kör sen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards