Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Niclas Bernhardsson - 6 juli 2016 22:41

Onsdag och Ullis, jag och Rainy hade bokat in att vi skulle simma i Stensund idag. Vi skulle allehop mötas upp runt 16:30 och jag fick då ta Felix bil, som jag varit inne på skadebesiktning med under dagen. Den fick jag åka försiktigt med då jag hade tejpat ihop taket efter att den blivit utsatt för inbrottsförsök. Och vi får se hur det går med försäkringsbolaget. Men jag håller tummarna. Hursomhelst så fick jag stressa med att köpa mat och fixa allt annat som bestick, handdukar och förstås mina egna simgrejer. Väl på plats så tar det emot lite grand. Det är alltid något speciellt med premiären i öppet vatten. Och jag var inte så jättesugen på att simma för långt ut. Men Rainy var ordentligt taggad och hade tränat riktigt bra innan. Och Ullis var inte lika sävlig som jag. Så de manade på mig och snart nog var jag ute i vattnet och jag fasade för att det skulle vara kallt. Men det var absolut ingen fara. Vi bestämde oss för att köra en bit ute, mellan några bojar och den sträckan skulle vara 750 meter. Men vi startade inne vid stranden och slutade även där. Så det blev lite längre och vi körde två varv och det blev 1,6 km. Och hur gick det då? 

Nja, det gick sämre än väntat och jag ville nästan krampa i låren så jag fick låta dem bara släpa efter. Och kämpa med att hitta rätt flytläge. Framförallt så måste man bli van vid vågorna och strömmarna. Och det behövs nog några fler gånger. Sen var det lite strul med glasögonen, de måste funka mycket bättre. Nu immade de igen eller så läckte de. Så det blev också ett irritationsmoment. Men men, med lite distans så längtar jag nog till nästa gång! :-)

Efteråt skulle vi käka och Rainy skulle stanna på en kaffe iaf. Men vad händer! I Stressen så har jag glömt att packa ned bestiken och kaffet... Hmm, det blev till att åka hem och ta det hemma istället. Men rejält hungrig så smakade det riktigt gott. 

Jag passade förresten på att köpa lite till nya tempocykeln och nu matchar den enklaresports färger! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards