Alla inlägg den 26 juli 2016

Av Niclas Bernhardsson - 26 juli 2016 20:15

Tisdag och återigen var jag och Ullis vid Stensund för lite simning. Vi har verkligen öst på med simning nu och i öppet vatten. Och det börjar kännas mer och mer naturligt. Först, efter en härlig frukost förstås, så simmade vi två varv runt "bojarna". Och nu upptäckte jag att det läskiga jag simmade på igår inte alls var något stort slemmigt djur utan en stor påle som var nedstucken. Dock inte för att man skulle göra illa sig på utan för att ankra vid då den låg typ 10 meter ifrån bojen. Den var nog lite murken och alldeles full av grön växtlighet. Klart det kändes läskigt att få rakt över benet. Tur att jag inte simmade rakt in i den bara. Hursomhelst så fortsatte Ullis på bus-linjen och hoppade för fullt från bryggan och vi filmade även in då vi simmade. Jag blev glatt överaskad att jag vred huvudet så fint då jag tog luft. Även då vågorna var lite högre. Fast jag fick inte glasögonen att hålla tätt just då! ;-)


 

Inbyggd diskmaskin?


Senare på kvällen var det klubbträning och äntligen dags för mig att prova att springa igen. Sjukgymnasten sade ju att jag skulle ha helvila, på löpningen i 4-5 dagar, och jag hade lytt. Så nu var det dags. Det var bara jag, Ullis och Rainy på plats och snart nog började vi jogga lite. Men efter prick 1 km så hugger det till och jag får stanna. Ullis och Rainy kör vidare och kör sedan sina intervaller medan jag inriktade mig på annan fysisk träning som bålträning och lite överkroppsstyrka. Det tog 20 minuter. Och de andra höll inte på så mycket längre dem och vi började avrunda då vid ser en ung tjej komma på cykeln. Hon undrar vad vi gör och jag funderar på om det är någon som vill börja och springa med oss. I nästa sekund så säger hon att hon bara ville hälsa och då blir jag fundersam samtidigt som jag tycker att hon är väldigt lik ett barn till ett par bekanta till oss. Det är ju förstås hon och det blir lite dråpligt. :-) Kul slut på dagen men inte lika kul att det återigen brast i vaden. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards