Alla inlägg den 28 juli 2016

Av Niclas Bernhardsson - 28 juli 2016 20:46

Torsdag och nu var det mycket på agendan! Vi försökte få till flera pass men hade svårt att komma upp. Vi började iaf med att simma två varv vid Stensund och nu var det vågor igen. Kanske inte lika höga som i helgen men säkert 30-40 cm iaf. Fast det var lite läskigt men inte själva simningen utan det fick vi faktiskt höra långt senare... Stay tuned!

Men det gick klart mycket bättre än väntat och man kunde bara mata på. Dock var vädret inte det bästa och solen lös (!) med sin frånvaro och det märktes på navigationen. Den var urkass och helt klart så navigerar man en hel del efter solen. Den är ju liksom där den är så när man har en rak kurs så kör man bara på med solen vid samma ställe hela tiden. Idag var det helt åt pipsvängen och man kom ur kurs hela tiden. Så Ullis och jag simmade nästan rakt in i varandra några gånger. Och de som ankrade med sina båtar måste ha undrat vad vi var för några snedseglare. Men det var bra träning och vi var nöjda bägge två - härligt! När vi åker hem så möter vi Rainy och en kompis till honom. De skulle simma lite längre och cykla på det. Eventuellt så skulle den förstnämnda även springa lite så det blev ett triathlon utav det. 

Ullis och jag hade iaf bokat in morgonträning på Safiren och Coren hade vi redan missat då vi blev sen, men spinningen var det snart dags för. Vi skyndar oss och hinner precis göra oss iordning. Jag har återigen värsta magknipet och det brukar jag ha ett tag efter simningen, kanske sväljer jag lite vatten. Det gör att jag får hålla igen lite på spinningen men på slutet så släpper det och jag kan trycka på, det känns riktigt bra. Och jag ser att Ullis verkligen trycker på. Det sporrar!

Efter passet och duschen, så blir det kaffe med Svarte Petter och Ullis. Det smakar helt perfekt men sen ringer faster EM och är lite orolig. Det visar sig att en 44-åring kraschat med motorcykel vid Ådavägen. Och klockslaget var precis när vi åkte till Stensund. Jag lugnar henne med att säga att det inte var jag men det läskiga är att det bara kan ha varit den motorcyklisten som var efter oss då vi åkte. Vi hade en precis i häcken där vi svängde in på vägen mot Stensund, förbi golfbanan och sen märker jag inte när han bara försvinner. Det visar sig att han fått väja för en hjort, eller rådjur och kört rakt ut på en åker! :-0 Jisses! 

Sen på kvällen är det klubbträning men det är inga som kan idag men jag och Ullis går bort och jag är ruggigt nyfiken på hur det skall gå för mig. Kommer det funka att springa? Vi börjar försiktigt och försöker undvika backar. Det blir Å-promenade mot gamla "Janssons", alltså i närheten där Vägverket låg. Uppför den backen kör jag mycket försiktigt och än så länge funkar det. Sen in mot Lilla Väsby och undrar om jag inte känner något... Fortfarande okey. Sen blir jag orolig och stannar till och Ullis får trycka och känna men ingenting. Vi joggar försiktigt vidare och snart nog får det räcka. Vid värsta backen stannar vi och jag går resten. Det blev 3,8 km. Det får ses som ett stort framsteg då jag bara kom en km i tisdags. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards