Alla inlägg den 11 augusti 2016

Av Niclas Bernhardsson - 11 augusti 2016 23:07

Torsdag och jag ville få in lite alternativ träning och samtidigt se om det skulle komma några på torsdagsträningen, ingen hade aviserat någonting dock. Men Ullis och jag gick ned till Safiren med våra simpåsar och väntade i några minuter innan vi gick in. Och skulle jag få glasögonen att sitta bättre nu? Ja, det var frågan. Rätt snart stod det klart att det var en sådan dag och jag provade det mesta innan jag fick gå och hämta spegelglasögonen.... De är förstås lite för mörka men de funkar bäst just nu och jag fick helt enkelt stå ut med att det var lite mörkt. 

Insimmet blev lite hackigt då jag hela tiden fick stanna och klockan hade jag dessutom glömt hemma. Ja, Ullis också. Alltså glömt sin klocka. Men det blev väl runt 300m insim och sedan hade jag tänkt att köra intervaller men Ullis var grymt sugen på att köra på och stressade mig nog lite för hon körde hårt och stannade vid 50 meter och det innebar att jag trampade lite luft på slutet. Det blev väl en till hundring för mig innan jag också gick ned och körde kanske 4-5x50m. Hög frekvens och Ullis kom in ibland och var riktigt grym. Med lugnare tag körde hon minst lika fort och det är lovande för henne inför Kalmar. Sen avslutade jag med kanske 2-300m avsim. Så det blev väl ca. 1 km iaf. Sen fick vi nog och gick och duschade. I bastun blev det förstås lite prat igen, dock var det svårstartat men det blev lite loppsnack och när jag nämnde Ullis så undrade mannen, han var förrsten från Järna, om det var "snabbcrawlaren i bikini, där inne?". -Öh, ja! sade jag. "Ja, hon var ju mycket bättre än dig!" :-) 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards