Alla inlägg den 12 augusti 2016

Av Niclas Bernhardsson - 12 augusti 2016 22:36

Fredag och jag tänkte ta och cykla med tempocykeln till skolan så att en kille på skolan skulle kika på cykeln. Han är rätt haj på cyklar och kanske kunde se vad det är som strular med drevet fram. Den vill ju liksom inte kugga i då man går från stora till lilla klingan. Iaf inte då man ligger på mellanväxlarna bak. Men när jag skall iväg imorse så kommer jag på att just den pumpen jag behöver ligger bak i bilen. Hmm, lite irriterande. Så jag får ta och pumpa upp racern istället och snart är jag på väg. Ruggigt kallt imorse och jag hörde senare att det enbart hade varit några få plusgrader på sina håll. Men jag hade tagit på mig ordentligt med kläder men det var ändå lite småkyligt. När jag passerar Usta så ser jag en kvinna på en damcykel, cyklandes i min färdriktning, och bak på cykeln har hon en barnstol. Eller vad det heter då det sitter på pakethållaren på en cykel. Barnsadel eller barncykelsadel....? Ja, ni fattar. Jag tänker skämta lite om att hon glömt barnet men kommer på att det kanske är olämpligt att skämta med en främmande person tidigt på morgonen då jag helt plötsligt bara dyker upp från ingenstans. Det slutade med ett vanligt "God morgon!" och inget mer. Strax efter hör jag "Niclas!". Jag vänder mig om och ser att det är en kollega från jobbet. Då jag stannar upp lite så ropar hon att jag inte skall vänta och jag kör på. Och sen börjar tunga backen upp mot kyrkan och den slet hårt och med tung ryggsäck på. Jag kan ju inte visa dem på jobbet att jag är klen så jag tryckte på vad jag kunde där! :-0 Pust! Snart framme och jag ställer sen in min cykel och går in på mitt nya kontor. Ah, det känns skönt. Ett helt eget krypin där jag kan sprida ut mina saker! ;-) Nåja, jag kan iaf duscha i fred och hänga upp lite på tork, riktigt nice! Men det kändes lite instängt och ingen verkar ha städat där inne på hela sommaren. 

Sen var det lite småsaker att fixa på jobbet men jag kom inte in i några riktigt flow utan tankarna har nog redan börjat sväva iväg mot Kalmar. Jag hann iaf fixa in några till grupper som jag skall ha hand om. Och då passade jag på att käka lunch med de lärarna som jag pratade med på slutet. De grupperna hade jag inte riktigt koll på så det passade bra.

Rätt lång dag och när klockan hade passerat en bra bit över 16 så fick jag nog och började fixa mig iordning för hemfärd. Men nu fick jag rätt grym motvind och cykel och motvind tillhör inte mina favoriter... Men kunde jag få simning att gå från en nödvändigt ont till ren glädje så finns det kanske hopp om cykel och besvärliga vindar också. Till slut var jag hemma och det var inga supertider direkt. Till Gnesta höll jag totalt 25 km/h och nog lite långsammare hemåt. Fast då ingår det trixiga partier i både Vagnhärad och Gnesta. 36 km cykel lägger vi till handlingarna iaf, med några bra inslag av styrka på vägen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards