Alla inlägg den 20 september 2016

Av Niclas Bernhardsson - 20 september 2016 19:00

Tidig morgon och visst har det börjat bli lite kallt nu! Nä, det var ingen fråga, så jag sätter utropstecken på den. Och det tar emot lite då man drar iväg. Nu var jag lite sen också. Men det är svårt att piska upp en trött kropp men jag gjorde mitt bästa. Nu verkar inte Movescount funka så jag struntar i att skriva några tider. Men det gick iaf riktigt fort i den sista långa utförsbacken. Typ lite över 60 km/h och en buss vågade inte åka om utan låg rätt länge bakom. Riktigt schysst! Väl framme och det är jobb som vanligt men jag har ju så roligt och kan göra stimulerande och utvecklande banonr mm på mina lektioner. Jag undervisar även i simning och mina elever är så gulliga. När jag visar hur man crawlar så applåderar dem. Fast det är å andra sidan bara då! ;-) När jag bröstsimmar, eller vad jag nu skall kalla det, så är det inte alls samma fart. Faktiskt inte i närheten men det säger mera om mitt bröstsim dock...


Sen, när alla lektionerna var slut, så var det bara att byta om och rulla hemåt. Eller bara rulla och rullla... Första backen är helt sjukt brant och man får verkligen vara på tårna. Några av mina elever går samtidigt ner och de bara vrålade av upphetsning när jag kom på min cykel. 

Snart ute på stora vägen och jag börjar trycka på. Men det är fortfarande slitigt och jag lyckas aldrig hålla ett bra snitt på sträckan mellan Gnesta och Vagnhärad, eller tvärtom. Jag har för mig att det blev runt 27,5 km/h i snitt. Ah, jag förstår inte! Jag tycker att jag tar i men kroppen svarar inte riktigt. Fast det är lite kuperat förstås. Nu har jag inte alla tider framför mig då Movescount inte fungerar, som sagt var. Men iaf...


Väl hemma så var jag riktigt trött och somnade i soffan, på altanen. Sen fort igång med käk och iväg på löparträningen. Fast nu tog vi cykeln med motor istället... 


Väl på plats var, förutom jag och Ullis, Flaken, Putte, Rainy, Tokan, Jessie samt Tanjis. Ja just ja, Danne var också där! Uppjogg och sen löpskolning. Efter det drog Ullis och Tanjis iväg på en vanlig distans men vi andra var kvar. Jag skulle eventellt ta det lugnare men började iaf i vanlig fart så fick jag se hur det kändes. Så startade vi och Flaken och Rainy körde lite lugnare bakom. Putte försvann förresten efter löpskolningen då han skulle köra en kortare runda och hade något för sig. Framför mig försvinner Tokan och Danne. Jessie kämpade på fint med bra löpsteg och idag var det tre-minutare som stod på schemat. Alla samtidigt. Rejält peppande! Efter fyra intervaller så är jag slut och det blev ett bra pass ändå. Jag joggar resten och får väl ihop runt 5-6 km. Kanske lite klent men bättre än inget. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards