Direktlänk till inlägg 27 november 2016

Tuff Önskespinning idag!

Av Niclas Bernhardsson - 27 november 2016 22:00

Hej på er, glada läsare! :-) Och trevlig första advent!

Idag var det så dags för långspinning men det var önskespinning inplanerad och egentligen har jag tänkt att köra hela 3 timmars spinning/cykling följt av 30 minuters löpning. Men eftersom jag hade ett inplanerat möte med revisorn och dessutom ville jag och Ullis dra en repa till Stockholm, så fick det räcka med två timmars spinning idag. Och lite småsegt att komma upp på morgonen och kanske berodde det på att jag tog lite glögg igår. Nåja, upp kom vi iaf men sen blev det lite bråttom och jag hann precis hoppa upp på cykeln innan det var dags att spinna igång. Jag hade visst inte riktigt läst hur passet var upplagt och blev förvånad över att höra att jag hade önskat en låt ibörjan. Sen inser jag att det är en gammal önskespinning som Sara kör igen! Aha! Jag försöker ligga i tempoställning rätt ofta men sadeln är ju inte optimalt utformad så det gör lite ont. Och jag ser att både Ullis och Gisslan också kör så. Man vill ju börja förbereda sig inför Kalmar på bästa sätt och kan man ligga ned i tempoställning så mycket som möjligt så är det ju bra. Passet är omväxlande och bra och jag ser att pulsen går upp rätt högt emellanåt ibland. Sen får TräningsGöran ett ryck och lägger in några riktigt hårda intervaller så svetten flödade och tröjan blev dyngsur. Pust! Tre flaskor vatten gick åt och passet låg nog på runt 1.45-1.50 Inte riktigt 2 timmar alltså. Men gott nog och det var skönt med duschen sen.

Sen direkt iväg till Stockholm och jag var dum nog att ta mina skor som jag köpte av Tim. Dem han inte kunde ha och det var tusen spänn rakt ned i soptunnan. Varje gång jag har försökt så har jag fått rejäla skavsår och nu kunde jag inte byta på hela dagen. Förutom smärtan i hälen och det tråkiga vädret så blev det en trevlig dag i Stockholm.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards