Direktlänk till inlägg 28 november 2016

Klämde in lite simning

Av Niclas Bernhardsson - 28 november 2016 21:28

Dansträning i skolan idag men på något sätt så har det alltid legat helt på musiklärarna förut. Så det var nog premiär för mig att köra juldanser men jag fick som tur var lite hjälp. Fast det är förstås inte raketforskning och många av låtarna och danserna har man ju hört förut. Dock så kör jag själv imorgon och resten av veckan, det blir spännande.

Väl hemma så hade jag och Ullis planerat att simma lite men det var en del folk i poolen. Jag ser att Tokan redan är på plats och har nog redan simmat en kilometer minst. Jag och Ullis är väl inte supertaggade heller men jag undar om vi inte skall ta och köra lite intervaller efter insimningen. Och både Tokan och Ullis är på. Och så var vi då iväg och det är svårt att hålla rätt fart. Vid första vändningen så går jag nog ifrån lite då jag får den helt perfekt. Vid nästa vändning så blir det för trångt och jag tappar helt momentum men fortsätter ändå. Jag märker snart nog att både Tokan och Ullis står kvar vid kanten. Hmm, det var ju hundringar vi skulle köra. När jag kommer tillbaka så säger de att det gick för fort men det är ju bara att ta det lugnare tycker jag. Men jag tror nog att vi alla lurade upp oss att hålla en för hög fart. Sen tappade vi nog alla intresset och vi körde lite mer fartlek och Tokan hade snart fått nog. Ullis och jag fortsatte lite till och vi fick ihop en km åtminstone. I det stora hela kändes det som om det blev en återhämtningsdag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 24 april 23:00

Idag var det en speciell dag. Dels så skulle en nära mig göra en rätt stor sak och dels så är det idag tre år sedan lillebror gick bort. Det kom så plötsligt och som vanligt gjorde jag en låt om det. Tror den kan bli bra men än så länge känns den int...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 23 april 23:00

Tisdag och det började som en vanlig dag men rätt snart får jag ett sms som ger mig lite kalla kårar. Det stod att hen skulle höra av sig på kvällen och det utan att vi kommunicerat så mycket sista veckorna. Usch! tänkte jag. Jag berättade förstås fö...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 22 april 23:00

Måndag och det var nog som en vanlig dag förutom att jag började ta tag i alla viktiga delar inför loppet. Det var mailande och förstås lite reklam inför loppet. Ringde Björn som försökte få tag på några avspärrningar som vi kan använda för att göra ...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards