Alla inlägg den 12 januari 2017

Av Niclas Bernhardsson - 12 januari 2017 20:12

Och delen av mig själv var en flytande substans och förstås blod. Jag fick skynda mig från skolan och nästan slänga ut två spelsugna killar från gympasalen och sen var det bråttom hem och hämta Ullis. Vidare iväg mot Nyköping och när vi nästan är framme så kommer Ullis på att hon glömt sin legitimation. Och jag som var lite förkyld också. Det här var ju på gång att lukta fiasko och så var det ju dessutom akut brist på blod! :-0 Men med diverse papper och scanningar så löste det sig och det var helt okey för mig också . Väl framme i stolen så vill de kolla blodtrycket och det var ju typiskt, tänkte jag. När jag är förkyld och allt. Sjuksköterskan passar också på att kolla pulsen och jag såg att hon blev förvånad och jag koncentrerade mig ytterligare på att få låg puls. 40 slag i minuten och hon höjde på ögonbrynen men hon reagerade också på att jag hade tvillingslag, som hon uttryckte det. Jag var mer bekant med dubbelslag, som jag vet att jag har vid vissa pulsintervaller. Så det blir spännande att kolla pulsen då jag är riktigt lugn. Blodtrycket var på 121/72 och det är nog bra. Och senaste järnvärdet låg på fina 150. Bra, bara köra på! Men idag blev det förstås ingen träning men vi åkte ned och morsade på löparna men idag var det bara Rainy och Tokan. Nu hoppas jag på att jag kan vara med på alla träningarna en lång tid framöver. Grymt sugen på att träna nu!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards