Alla inlägg den 20 januari 2017

Av Niclas Bernhardsson - 20 januari 2017 20:00

Fredag och eftersom det blev lite bruten vecka på skolidrotten, pga skridskoåkning, så körde jag lite olika idrott för klasserna. Det blev bland annat "Killerball", några kanske kallar det Dodgeball?, samt "Roliga leken", har just nu inget bra namn på den men ett lag skall omväxlande vara det kullande laget med 1-2 stycken uppe på en tjockmatta som hänger på bänkar mellan två plintar. De skall kulla de andra lagen som försöker att ta ärtpåsar under mattan. Rätt kul och blir man kullad så får man lämna tillbaka ärtpåsen och springa en liten straffrundan innan man växlar över till näste person. Och så blev det lite 3 i rad också. Som stafett. Ibland funkade det kanon men ibland inte då man bara satsade på att hinna först och inte blockera andra. Men iaf. Ullis sprang från Vagnhärad och jag tänkte jag kunde springa från Gnesta och möta upp. Sagt och gjort. Men jisses vad segt det var från gårdagens backträning. Jag som tyckte jag tog det hyfsat lugnt då men är man inte van vid backar så är man inte. Bra träning men nog dags att köra lite lugnare nu. Jag mötte upp Ullis i den branta backen ut från Gnesta och sen sprang vi nästan raka vägen tillbaka till skolan. I den sista superbranta backen gick det knappt att springa men jag ville absolut inte gå. Det blev till slut 45 minuter och jag gissar att jag höll 6 min/km. Det kändes som det iaf och Ullis hade tyvärr tagit min klocka av misstag så jag får uppskatta min längd då. Efter det så var både Ullis och jag superhungriga och då ändå tankade bilen, en helt ny lånebil från bilaffären för övrigt. Jag var rätt hård på att de skulle fixa alla felen och jag åker inte fram och tillbaka bara för att det är helg. Och säljaren höll med. Det var någon lampa de inte kunnat släcka och lyser den så bör den ju indikera på att något är fel eller iaf börjar bli fel. Bara för att det är en äldre bil man köpt så skall ju allt ändå funka då man köper den. Eller åtminstone bli upplyst om det. Men säljaren är jäkligt schysst och har alltid bemött oss bra. Inga problem, sade han. Så nu åker vi vidare i den nya bilen. Men skall jag vara ärlig så tycker jag vår gamla bil är minst lika skön. Hursomhelst. Väl hemma så käkar vi lite mat och jag beger mig sen till Safiren för lite simning. Men tröttheten sitter i och jag blir lite stressad då många simmar bra och det är lite trångt. Jag vet inte helt säker på varför det är så men säkerligen så är även tröttheten och att det blivit ett litet uppehåll en bidragande orsak. Rätt som det är så blir jag helt själv i poolen. Underbart! Nu känns det mycket bättre och jag simmar mycket mer avslappnat. Dock så ser jag att jag tog det rätt lugnt så det kanske inte var så konstigt att det kändes bra. Det brukar ju hänga ihop. Det blev 1,5 km. Så jag får vara nöjd med att det iaf blev lite träning idag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards