Direktlänk till inlägg 14 februari 2017

Tuffa tvåtusingar på Safiren

Av Niclas Bernhardsson - 14 februari 2017 22:29

Tisdag och dags för löpbandsträning på Safiren. Jag väntar fortfarande på kallelsen att kolla eventuell köldastma så det blev inomhus även idag. Fort hem från jobbet och jag passade på att hjälpa Tim lite grand med Enklaresport. Sen fixade jag lite god mat och kaffet efteråt tog vi med Svarte Petter som kom förbi. Han skulle hjälpa mig med en liten sak och passade på att ta en kopp då vi bjöd. Men det var med sega ben vi gick till Safiren, kanske satt flytten av Tims rum i då man fick gå en hel del i trappan.

Idag var det tvåtusingar som stod på schemat och jag ville testa med 1,0% idag då det gått lite för lätt hittills då jag kört på 0,5% tidigare. Men vilken fart skulle man ha då? Hmm, det var frågan. Sist, då jag körde tusingar, så körde jag på hela 16,5 km/h men då alltså på 0,5%. Jag satte bandet på 1,0% och började med att jogga lugnt i 9 km/h i 2 kilometer. Sen var det alltså dags. Jag skruvade upp farten och det kändes rätt nice faktiskt. Inte alls så fort och snart nog hade jag klarat av min första intervall. Däremellan joggade jag lugnt i 500 meter i 7,8 km/h. Intervall 2 då! Lite grand samma sak men nog började det kännas men det var typ bara muskulärt och inte pulsmässigt. Hmm, det var ju lite surt och konstigt. Jag vill ju kunna köra på och få lite mjölksyraträning. Men jag kände mig riktigt trött men pulsen var alltså inte ens uppe i mjölksyrenivån. På den tredje intervallen så får jag nästan slugga mig igenom den och benen protesterade rejält och jag insåg att det bara vore dumt att försöka mig på en till. Så jag joggar ned i samma låga fart som tidigare, vilket var 7,8 km/h. Sista biten höjer jag farten till 9 km/h. Efteråt är jag fruktansvärt trött och får nästan dra med mig benen. Det blev väl totalt 10,5 km på 54 minuter men alltså 3x2 km i 15,5 km/h, 1,0% lutning. Dock med mersmak att jag nog skulle klarat minst en till med lite mer fräscha ben.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards