Alla inlägg den 7 mars 2017

Av Niclas Bernhardsson - 7 mars 2017 22:55

Tisdag och löparklubben skulle förstås ha träning och jag tänkte jogga lite lätt. Men hela dagen hade jag sendrag, i ljumsken, från och till. Och så fort jag gick lite fort så nöp det till. Till slut fick jag meddela Flaken att jag fick ställa in och istället testa att jogga mycket lätt på löpbandet istället. Att springa ute, i snö och kyla, kändes inte som rätt medicin för ljumsken. Och kanske kunde det bli lite lätt simning efter. Sagt och gjort. Svarte Petter ringde och vi bestämde att vi skulle ses på Safiren. Jag, han och Ullis då. Han skulle simma men jag sade att Ullis och jag skulle jogga först men att vi sen skulle komma in. Kanske kom vi igång lite sent. Jag satte bandet på mycket låga 8 km/h och det kändes förstås lite för lätt men jag höll mig i skinnet och körde en halvtimme. Ullis körde lika lång tid men förstås lite fortare. Men hon verkade också lite sliten och verkar ha kört hårt i helgen. Sen, när vi var klara, så tänkte vi simma men Ullis bangade. Och nästan jag också. Men jag skulle iaf försöka. Väl inne så ser jag ingen Svarte Petter och jag frågade personalen och han hade visst varit där. Ajdå! Han kanske tröttnade och gick hem. Och själv kände jag att det var lite samma muskler som fick jobba i simning så efter endast 250 meter så gav jag upp. Det fick räcka. Det var nog bara smart att köra mycket lätt idag.


Sen fick jag ett samtal från professor Lars-Erik om att det hade diskuterats om hur hans skidor hade sicklats av mig så jag gick in på nätet och skrev lite kort om det. Nu blir det nog lite massage i massagestolen. Den är helt fantastisk och vi kommer att köra på ett annat sätt för att stöta min satsning nu. Är man intresserad att få en grym massagestol på jobbet så kan man kontakta mig och så kan jag förmedla kontakt och sen kan jag få lite ekonomisk stöttning istället.

Och snart måste jag berätta om min nya coach, för det är nästa nyhet och kanske kan jag få tid till det imorgon. Det känns verkligen som en höjdare och jag har redan fått många bra tips som kommer att hjälpa mig. See ya!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards