Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Niclas Bernhardsson - 13 mars 2017 21:24

Måndag och som vanligt stressat om man skulle få till någon simning och Ullis var inte superpigg på att simma. Men snart nog var vi startklara och väl på plats var det ändå lite stressigt då simskolan skulle börja om typ en halvtimme. Det fick bli ett kortare pass men jag var lite småsliten efter löpningen och Barpump-passet. Fy bubban vilken träningsvärk jag har i biceps! Så går det om man har varit gymkille och tror att man kan svinga vikterna som förr... Nåja, det är ju lite snyggt med svällande biceps så jag får väl stå ut några dagar! ;-) Hursomhelst så hindrade det inte simningen det minsta men det var några simmande som man fick anpassa farten till, både snabbare och långsammare faktiskt. Och förstås en tant som promt skulle simma ryggsim i mitten. Men snart nog hade hon vett att hålla sig lite till kanten, som vi andra. Det blev blandad kompott idag. Först kliade jag enkelt Ullis på fotsulorna och på slutet fick hon ett satans bra flyt och stressade mig rejält. Jag tog typ i max men hon släppte aldrig och verkade inte ha det minsta problem där bakom. Men mig stressade det och det är ju bra träning. Vi nöjde oss med en kilometer idag och sen lite skön bastu. Helt själv, klart skönt!

Väl hemma sen så ville jag testa att cykla lite och jag flyttade ned steron, som ändå knappt någon lyssnar på där uppe, på huvudplanet. Och det är klart skönt att cykla till lite bra ljud och inte några microhögtalare. Det blev 26,2 km med snitt på 67% av maxpuls, dock beräknat på löpning så egentligen kanske runt 70% då. Hursomhelst rätt lugnt och jag drog på i typ 40 sekunder men det tog direkt i benen. Snittfart 32,2 km/h.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards