Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Niclas Bernhardsson - 15 mars 2017 20:00

Onsdag och således Core-träning. Och på jobbet så var det fika och idag var det Maryam som skulle fixa fikat och som hon gjorde det! Det var fika av alla de slag i överflöd! Som tur är (!) så hade jag inga laktos-tabletter med mig så jag skippade kakan. Men tyvärr kunde jag inte hålla mig från att ta några gelehjärtan och det blev några till... Och några till.. Men i det stora hela så har jag skött kosten superbt på slutet så någon gång kan man ju få vika ned sig. Apropå kosten så har vikten så sakteliga gått ned men det har snarare skett en riktigt grym förändring i fettprocent. På den våg som jag och Ullis har så visar nu fettprocenten på 15,7% och det är den jag ser förändingarna på. Sen huruvida den är exakt spelar mindre roll. 16/8-dieten har iaf gått långt över förväntan.

Men till träningen då. Idag stod det Core på schemat igen och för en gångs skull så bytte jag om hemma. Och vi var ganska tidiga så jag tänkte gå upp och "busa lite" på en slackline, som Safiren har. Jag mötte Benny och en annan kille, som alltid är med på Coren, och sade att de skulle hänga på. Väl på plats så utmanade jag dem i balansgång och killen, som jag inte har namn på nu, var riktigt grym. Jag var dum nog och lät den första matchen bli oavgjord eftersom han inte hade provat. Sen missade han förstås inte men det gjorde jag en gång. Riktigt kul och säkerligen bra för bålen och balansen. Benny hade det däremot lite svårare men verkade också tycka det var kul. Känner jag honom rätt så kommer han nu att smygträna! ;-) Sen gick vi ned till passet och det var som vanligt fullt och jag fick tyvärr inse att min vanliga plats var upptagen så jag fick ställa mig längst fram... Pust! Nåja, det är bara att kämpa på med koordination och den är inte helt under isen. Men rätt svårt. Passet var helt perfekt! Allt lagom svårt och man fick verkligen kämpa, precis som vanligt. Och med några nya övningar och idag skrek magen om nåd! Fy bubban! :-)

Väl hemma så blev man lite däst men både Ullis och jag ville cykla och snart nog så var hon igång och jag var igång några minuter senare. Jag slog på fläkten och Ullis tackade så mycket. Vad jag inte förstod då var att den inte rörde sig utan stod helt still och blåste. Rakt på henne! Jag undrade varför jag svettades så mycket och inte hon. Efter passet så förstod jag... Jag körde det enklaste av alla pass och det var nog ett av de kortaste också. 22,6 km på 38 blankt. Eller några sekunder snabbare. Det blev iaf en snittfart på runt 35,5 km/h. Snittpuls på 67% av max, helt perfekt! Fast jag tittade mycket mer på Ullis skärm än på min egen. Det verkar ju skitkul det där Zwift! Massor med folk och det var nog runt 2000 personer samtidigt på den där banan. Säkert lite socialt också för man kan ju köra med kompisar men sånt har vi inte koll på ännu. Jag avslutade kvällen med lite massage i den lyxiga massagestolen - nice!


Ergonova: Massagestol som håller musklerna avslappnade och i trim. Kontakta mig vid intresse!

Coach/bollplank: Mattias Törnqvist - topptriatlet

Facebook: https://www.facebook.com/mattias.tornqvist.5?fref=ts

Cykelservice: Rainer Matela

Cykeltrainer: Hans Hemström


Ekonomisk stöttning: Cafe Utsikten, Bernhardsson Måleri

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards